بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

اگزما یک بیماری غیرمسری، خارش‌دار و خشک پوستی بوده که افراد را به طور متفاوت تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. اشکال مختلفی از اگزما وجود دارند و هر کدام به دلایل متفاوت رخ می‌دهند. اگزمای اسکروتال نوعی از اگزما بوده که بر کیسه اسکروتوم یا کیسه پوستی که بیضه‌ها را در بر می‌گیرد، اثر می‌گذارد. پوستی که تحت تاثیر اگزما قرار می‌گیرد معمولا خشک‌تر بوده و ممکن است چربی کمتری از پوست سالم تولید کند که در صورت بروز چنین حالتی پوست آب کمتری را نگه داشته و موجب شکاف بین سلول‌های پوست می‌گردد، این شکاف‌ها سبب می‌شوند که باکتری‌ها و عوامل مضر به راحتی در پوست نفوذ کرده و مشکلاتی را ایجاد نمایند. اگزمای اسکروتال خارش بسیار شدیدی را در مردان ایجاد کرده و علائم مشابهی با اگزما در جاهای دیگر بدن دارد. در این مقاله قصد داریم به علائم، روش‌های درمان و مدیریت این وضعیت بپردازیم.

اگزمای اسکروتال

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

ارائه اطلاعاتی در رابطه با اگزما

اگزما یا درماتیت یک اصطلاح است که شامل چندین شرایط پوستی می‌شود. این وضعیت بیشتر در کودکان رواج دارد اما می‌تواند همه سنین را درگیر خود نماید. در این بیماری قسمت‌هایی از پوست قرمز یا قهوه‌ای رنگ شده و به مرور زمان خشک می‌شوند. اگزما اگر چه می‌تواند در هر قسمتی از بدن رخ دهد اما اغلب در موارد زیر دیده شده است:

  • دست
  • پا
  • پوست سر
  • صورت
  • پشت زانو
  • قسمت داخلی آرنج

اگزمای اسکروتال

√ نوع اول، خفیف، حاد و خشک: در این نوع از اگزما به نظر می‌رسد که پوست، قرمز و تحریک شده است و در یک نگاه کاملا با پوست سالم متفاوت است. پوست آسیب دیده به شدت خارش‌دار بوده و با سوزش همراه است. بهبودی این وضعیت حدود چند روز و یا چند هفته زمان می‌برد.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی