بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

چای هلو و تاثیرات آن بر روی سلامت بدن

شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۱۷ ق.ظ | Dr bahar | ۱ نظر

همان طور که می دانید هلو یکی از نام آشناترین میوه‌های دنیا است که از درختی به اسم Prunus Persica به عمل می‌آید. هلو طعم بسیار لذیذ و شیرینی دارد به طوری که از آن در ساخت شیرین کننده‌های طبیعی استفاده می‌شود. اگر از شما بپرسند چه محصولاتی را می‌توان با این میوه تهیه کرد، احتمالاً جواب می‌دهید: مربا، آبمیوه و نکتار. اما جالب است بدانید یکی از مهم‌ترین محصولات این میوه که در طب سنتی فواید زیادی دارد، چای هلو می‌باشد. این چای برای اولین بار توسط چینی‌ها ابداع شد و سپس با مرور زمان به دیگر قسمت‌های دنیا منتقل شد. اگر دوست دارید در مورد خواص و فواید درمانی چای هلو بیشتر اطلاعات کسب کند، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

چای هلو

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص چای هلو

برای تولید این چای فقط از میوه هلو استفاده نمی‌شود بلکه جالب است بدانید مهم‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده این چای بی نظیر، برگ‌های خشک شده و ساقه درخت هلو می‌باشند. البته می‌توان برای تغییر دادن آن، کمی چای سیاه نیز اضافه کرد. کارشناسان تغذیه باور دارند که در چای هلو مواد مغذی و مفیدی مانند ویتامین A، C، E، K، و ویتامین‌های مختلف B، البته در مقادیر کم، و همچنین پتاسیم، فسفر، منگنز و منیزیم وجود دارد. مهم‌تر از همه، مقادیر زیادی از آنتوسیانین ها و ترکیبات فنلی در چای هلو وجود دارد که بسیاری از مزایای سلامتی را که می‌تواند ارائه دهد، هدایت می‌کند.

بهبود سلامت قلب

چای هلو

یکی دیگر از اندام‌های بدن که می‌توان با مصرف این چای سلامتش را تقویت کرد، قلب می‌باشد. در این چای عناصر مختلفی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها پتاسیم است. این عنصر می‌تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند. فشار خون بالا از جمله بیماری‌های خطرناک قلبی است که در بسیاری از موارد می‌تواند منجر به مرگ شود. پتاسیم این توانایی را دارد که رگ‌های خونی را گشاد کند. این بدان معنی است که خون با فشار کمتری از رگ‌ها منتقل شده و در نتیجه سلامت قلب تضمین می‌شود.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

چای سیاه

چای هلو

نظرات  (۱)

دوست عزیز سلام
مطالبتون بسیار خوب و عالی و ارزشمند بود.
ممنون میشم به وبلاگ من سربزنید و تبادل لینک ذاشته باشیم.

راز و رمز کسب درآمد از اینترنت
http://makingmoneyart.blog.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی