بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

چای سیلانی و خواص بی نظیر آن بر روی سلامتی

پنجشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۷ ق.ظ | Dr bahar | ۱ نظر

در دنیا بیش 3 هزار گونه مختلف چای داریم که یکی از مهم‌ترین آنها با نام چای سیلانی شناخته می‌شود. به همین دلیل تنوع چای است که معمولاً آنها را با نام محلی که در آن می‌رویند، مشخص می‌کنند. سیلان نام قدیمی کشور سریلانکا است و به چایی که در این کشور رشد می‌کند، چای سیلانی می گویند. این چای در دنیا طرفداران زیادی دارد به طوری که جالب است بدانید درامد سریلانکا از صادرات این گونه چای بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون دلار می‌باشد. این چای در سه گونه مختلف سیاه، سفید و سبز وجود دارد. اگر دوست دارید در مورد این گونه چای و خواصش اطلاعات بیشتری کسب کنید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

چای سیلانی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص چای سیلانی

این گونه چای دارای بسیاری از خواص و فواید درمانی می‌باشد. گونه سفید آن به عنوان گران‌ترین چای دنیا شناخته می‌شود. بررسی کتب طب سنتی نشان می‌دهد که پزشکان آسیای شرفی برای هزاران سال از این گونه چای برای درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها و مشکلات استفاده می‌کردند. تحقیقات زیادی بر روی چای سیلانی انجام شده که نتایج بیشتر آنها نشان می‌دهد شما در این نوشیدنی می‌توانید با مقادیر قابل توجه از فلاونوئیدها، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات پلی فنیک رو به رو شوید که هر کدام از آنها می‌توانند تأثیر شگرفی بر روی بدن بگذارند.

تقویت سلامت قلب

چای سیلانی

از جمله عناصر مهمی که در این چای یافت می‌شود، پتاسیم است که نقش پررنگی بر روی تقویت سلامت قلب دارد. دانشمندان بر این باور هستند که پتاسیم قادر است به مانند یک وازودیلاتور عمل کند. این بدان معنی است که مصرف این عنصر می‌تواند به گشاد کردن رگ‌های شما کمک کند. این موضوع باعث می‌شود تا فشار خون در بدن شما کنترل شود. فشار خون بالا یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مزمن است که به آن لقب قاتل خاموش را داده‌اند چرا که هیچ گونه نشانه‌ای ندارد. به همین دلیل بهتر است با مصرف مواد طبیعی مانند چای سیلانی از ابتلا به آن پیشگیری کنیم.

منبع: آسان طب

نظرات  (۱)

اطلاعات جالبی بود مرسی دوست عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی