بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بررسی خواص روغن موز بر روی پوست و مو

سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۷ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

موز یکی از نام آشناترین میوه‌های دنیا است که شما می‌توانید آن را در هر نقطه‌ای از جهان پیدا کنید. موز در مناطق حاره‌ای و گرمسیری رشد می‌کند. از مهم‌ترین کشورهای تولید کننده این میوه می‌توان به مواردی مانند برزیل، آمریکا و شیلی اشاره کرد. موزه‌ها از بوته‌ای بلند و ضخیم به عمل می‌آیند و به همین دلیل است که عده زیادی به اشتباه تصور می‌کنند که این میوه درخت دارد. شاخه‌های این بوته نیز بعد از یک‌بار میوه دادن خشک شده و می‌ریزند. یکی از محصولات جانبی که از این میوه استخراج می‌شود، روغن موز می‌باشد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص روغن موز آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

روغن موز

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص روغن موز

روغن موز یکی از چند ده محصولی است که با استفاده از این میوه به دست می‌آید. بیشترین استفاده‌ای که از آن می‌شود نیز حل کردن مشکلات پوست و مو می‌باشد. دانشمندان باور دارند که این موضوع ریشه در یک ترکیب فعال مفید موجود در موز دارد که با نام ایزوآمیل استات شناخته می‌شود. دکتر رایان هایاشی، پزشک ارشد دانشگاه پزشکی اوساکا ژاپن در طی مقاله‌ای اعلام می‌کند که روغن موز می‌تواند به صورت مؤثری بر روی پوست و موی شما تأثیر بگذارد چرا که در این روغن موادی مانند ویتامین C، ویتامین B، ایزوآمیل استات و دیگر آنتی اکسیدان ها یافت می‌شوند.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

روغن موز

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این روغن سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان می‌باشد. امروزه ثابت شده که ویتامین C در ساخت گلبول‌های سفید بدن نقش دارند. این بدان معنی است که شما با مصرف این روغن می‌توانید تعداد گلبول‌های سفید خود را افزایش داده و در نتیجه دستگاه ایمنی بدن خود را قوی‌تر کنید. علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها نیز از بخش‌های مهم تقویت دستگاه ایمنی محسوب می‌شوند چرا که می‌توانند به تقویت سلول‌های پوستی کمک کنند. هر چه پوست شما شاداب‌تر و سالم‌تر باشد، امکان ابتلا به بیماری در شما کاهش پیدا می‌کند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی