بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

خواص تنباکوی کوهی، کاهش استرس و سلامت مو

دوشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

تنباکوی کوهی نوعی گیاهی یک ساله، علفی، پایا و خودرو است که در بیشتر مرغزارها و دشت‌های قسمت‌های اروپای مرکزی و سیبری یافت می‌شود. این گونه که به خانواده کاسنیان تعلق دارد، از جمله مهم‌ترین گیاهان دارویی به شمار می‌رود. بعضی از گونه‌های تنباکوی کوهی شباهت‌های بسیاری به آفتاب گردان دارند. در بعضی از قسمت‌های حوزه بالتیک، این گیاه را با نام‌هایی نظیر استخوان گرگ و استخوان پلنگ نیز می‌شناسند. بسیاری اعتقاد دارند که تنباکوی کوهی از جمله مهم‌ترین بخش‌ها در روش درمانی هومیوپاتی محسوب می‌شود. اگر دوست دارید در مورد خواص این گونه بیشتر اطلاعات کسب کنید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تنباکوی کوهی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص تنباکوی کوهی

همان طور که اشاره شد، این گونه از جمله گیاهان دارویی مهم است و از آن برای طب سنتی برای قرن‌ها استفاده می‌شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در این گیاه، اسانس، اسیدهای چرب، تیمول، لکتون‌های سس کوئیرپن پزودهائیانولید و گلاکیوزید‌های فلاونون وجود دارد. از همین رو این گیاه در ساخت داروها نیز کاربرد دارد. همچنین باید بدانید که تنباکوی کوهی شامل مقادیری متوسط از helenalin می‌باشد که بسیار سمی هستند و از همین رو حتماً باید در زیر نظیر پزشک مصرف شوند. متأسفانه اگر دوز مصرفی شما مناسب نباشد، ممکن است حتی منجر به مرگ شود.

سلامت پوست

تنباکوی کوهی

پوست وسیع‌ترین اندام بدن است که به عنوان اولین سد دفاعی خدمت می‌کند. به همین دلیل، معمولاً سطح آن مملو از آلودگی‌ها و مواد بیماری زا می‌باشد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که شما می‌توانید برای حفظ سلامتی عمومی بدن خود انجام دهید، تقویت سلامت پوست می‌باشد. از آنجایی که پوست در معرض بیشترین میزان تابش نور خورشید وجود دارد، مشکلاتی مانند سرطان پوست و اگزما آن را تهدید می‌کند. این گیاه سرشار از خواص ضد التهابی است و از همین رو می‌توان به شما در این زمینه کمک کند. همچنین جالب است بدانید که این گیاه در کاهش زخم، آکنه و ضایعات پوستی نیز کاربرد دارد.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی