بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

خواص کلم بروکسل در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

کلم بروکسل یکی از مهم‌ترین انواع کلم می‌باشد که با نام‌های دیگری همچون کلم فندقی و کلم دکمه‌ای شناخته می‌شود. این کلم‌ها که اندازه‌شان کوچک‌تر از یک گردو می‌باشد، شباهت‌های بسیاری به کلم پیچ دارند. معمولاً از هر یک ساقه این کلم‌ها، بیش از ده‌ها کلم بروکسل به عمل می‌آید. یکی دیگر از نکات جالب در مورد کلم بروکسل، این است که هر چه کوچک‌تر باشند، مزه و طعم بهتری دارند. به همین دلیل است که از درشت‌تر ها استفاده نمی‌شود چرا که معمولاً بی مزه و تلخ هستند. اساساً بروکسل نسبت به سایر انواع کلم، مقاومت بالاتری به سرما دارد و به همین دلیل است که در کشورهای اسکاندیناوی، بروکسل محبوب می‌باشد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص این گونه آشنا شوید، ما را در ادامه همراهی کنید.

کلم بروکسلتوضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص کلم بروکسل

درست مانند دیگر اعضای خانواده کلم‌ها، بروکسل نیز دارای خواص و فواید درمانی می‌باشد و به همین دلیل است که کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند از آن در رژیم غذایی خود بیشتر استفاده کنید. متأسفانه در سال‌های اخیر، استفاده از سبزیجات کاهش پیدا کرده و این در حالی است که در این گونه‌ها مواد مفید و بی نظیری وجود دارد. به عنوان مثال، کلم بروکسل غنی از ویتامین C، ویتامین B6 و ویتامین A، ویتامین K و همچنین فیبر غذایی، منگنز، مس، پتاسیم، آرسنیک، ید و گوگرد و بسیاری از ویتامین‌های ضروری دیگر است. آنها همچنین شامل فلاونوئیدها و ترکیبات پلیفنولی هستند.

کمک به انعقاد خون

کلم بروکسل

یکی دیگر از ویژگی‌های بی نظیری که به این کلم نسبت می‌دهند، انعقاد خون است. دانشمندان اعتقاد دارند که این امر به دلیل سطح بالای ویتامین K موجود در آن می‌باشد. این موضوع برای بسیاری از افراد، از جمله کسانی که به بیماری‌هایی مانند هموفیلی، کبد٬ زردی و زخم معده مبتلا هستند، خبر بسیار خوبی می‌باشد چرا که مهم‌ترین وظیفه این ویتامین در بدن قطع خونریزی می‌باشد. جالب است بدانید که 100 گرم بروکسل بیش از 240 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین K را فراهم می‌کند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی