بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

روغن انار و معرفی برخی از خواص بی‌نظیر آن

سه شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

همان طور که می دانید انار یک نوع میوه است که از درختی به اسم Punica granatum به دست می‌آید. جالب است بدانید که انار یکی از 10 میوه برتر دنیا است چرا که تنها در کشورهای خاصی مانند ایران، ترکیه، افغانستان و عراق کشت می‌شود. از این میوه‌ها محصولات جانبی بسیاری به دست می‌آید که یکی از مهم‌ترین آنها روغن انار می‌باشد. روغن انار تمام خواص میوه را دارا می‌باشد و به همین دلیل می‌توان از آن برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده کرد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص و ویژگی‌های سلامتی روغن انار آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روغن انار

 توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص روغن انار

روغن انار دارای خواص و فواید درمانی زیادی است چرا که این میوه مواد مغذی و عناصر شگفت انگیزی دارد. دانشمندان ترکیه‌ای بر این باور هستند که میزان آنتی اکسیدان های موجود در انار با چای سبز برابری می‌کند. علاوه بر این، انار در خود انواع ویتامین‌ها را دارا می‌باشد که از میان مهم‌ترین آنها می‌توان به ویتامین C، ویتامین A و خانواده ویتامین B اشاره کرد. استفاده از روغن انار در طب سنتی سابقه‌ای جند صد ساله دارد چرا که در کتاب‌های معروفی مانند الشفا و قانون، نسخه‌های درمانی زیادی با استفاده از این روغن توصیه شده است.

روغن انار

بهبود سلامت قلب

ترکیب فیات شیمیایی، اسیدهای چرب غیر اشباع زنجیره‌ای و اسیدهای چرب غیر اشباع تکی موجود در روغن دانه انار، تأثیری جدی بر سلامت کلی قلب دارند. این امر می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد در بدن کمک کند و کلسترول HDL را افزایش دهد، در حالی که بهبود گردش خون و کاهش فشار خون را نیز به دنبال دارد. همه این موارد قادر هستند احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند آترواسکلروز، حملات قلبی، سکته مغزی و سایر شرایط قلبی را کاهش بدهند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی