بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

شرایط محیطی گل نخود، بیماری‌ها و کاربرد‌های آن

شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۰۵ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

گل نخود (sweet pea) با نام علمی Lathyrus odoratus، گیاهی یک ساله و از خانواده لگومینوز (fabaceae) است. این گیاه بومی سیسیل (جزیره ای در جنوب ایتالیا) بوده و با نام‌های گل ماتیکی و gwendoline نیز شناخته می‌شود. در قرن 17 کشف شده و بعد از آن بدلیل عطر خاص گل‌هایش معروف شده است. گل نخود بارها جایزه‌ی انجمن سلطنتی باغبانی را از آن خود نموده است.

گل نخود

 توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

آشنایی با گل نخود

گل نخود گیاهی یک ساله است که سریع رشد می کند و دارای اندامی پیچک مانند است. گل های این گیاه همزمان هم نر هستند و هم ماده و گرده افشانی بر آن ها توسط حشرات انجام می شود. گیاهی مقاوم است که از بذرهای قابل حمل و بزرگ شبیه نخود فرنگی رشد می کند.

این گیاه دقیقا مانند نخود، میوه دارد با این تفاوت که میوه اش قابل خوردن نیست و در صورت بلعیدن به مقدار زیادی سم وارد بدن می کند. میوه ها در غلافی به رنگ سبز قرار دارند که پس از اتمام فصل گلدهی باقی می ماند. گل نخود گیاهی بالارونده است ولی نیاز دارد تا با داربست حمایت شود. این گیاه دارای گل هایی شدیدا معطر و به رنگ های صورتی، آبی، سفید و ارغوانی به اندازه ی 3 تا 5 سانتیمتری است.

آفات و بیماری‌ها

گل نخود

شته ها، حلزون ها و لیسه ها از آفاتی هستند که ممکن است به گیاه آسیب بزنند. همچنین بیماری های بالقوه این گیاه عبارتند از: کپک خاکستری، زنگ زدگی، کپک پودری، لکه برگ و پوسیدگی سیاه ریشه.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی