بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بررسی تاثیرات بی‌نظیر رازک بر روی سلامتی

شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

رازک نوعی گیاه گلدار است که به خانواده دو لپه‌ای‌ها تعلق دارد. این گیاهان علفی که عموماً بالا رونده نیز محسوب می‌شوند، بیشتر در قسمت‌های معتدل پیدا می‌شوند. این بدان معنی است که شما می‌توانید با رازک در استان‌هایی مانند گیلان، گلستان و مازندران آشنا شوید. مخروط‌های ماده این گیاه دارای ویژگی‌های سلامتی بسیاری هستند و به همین دلیل پزشکان طب سنتی از آنها برای سال‌ها در درمان‌های خود استفاده می‌کردند. یکی دیگر از کاربردهای اصلی این گیاه، صنعت آبجو سازی است که البته در ایران، قابل بحث نیست. اگر دوست دارید بیشتر با خواص و ویژگی‌های بی نظیر رازک آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

رازک

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص رازک

برای قرن‌ها، این گونه یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی محسوب می‌شده است. البته همان طور که در بالا نیز گفته شد، رازک یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساخت آبجو نیز به حساب می‌آمده است. رازک نه تنها مزه فوق‌العاده‌ای دارد، بلکه سرشار از خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتری می‌باشد. همچنین دانشمندان ژاپنی مقاله‌ای را در سال 2010 در مجله علمی پزشکی Daily Health به چاپ رسانده‌اند که در آن ادعا شده رازک یک منبع غنی از ویتامین B6، ویتامین C و ویتامین E محسوب می‌شود. اما مهم‌تر از همه این آنها، ماده‌ای منحصر به فرد به نام xanthohumol است که در رازک یافت می‌شود و طیف گسترده‌ای از جنبه‌های سلامتی به آن مربوط می‌شود.

رازک

درمان فیبرومیالژیا

فیبرومیالژیا از جمله دردهای اسکلتی است که این روزها به شدت در حال رایج شدن می‌باشد. این بیماری خود را با درد در نقاط حساس بدن نشان می‌دهد. معمولاً دانشمندان باور دارند که این بیماری به دلیل کم خوابی و التهاب ایجاد می‌شود. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، رازک قادر است که به صورت مؤثری به درمان بی خوابی کمک کند و به همین دلیل مصرفش می‌تواند برای مبتلایان به این بیماری مفید باشد.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

رازک

ویتامین B6

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی