بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بررسی انواع حالت‌های مربوط به نفریت حاد

شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

کلیه شما فیلترهای مهم بدنتان به حساب می‌آیند، این بخش مهم از بدن که به شکل لوبیا می‌باشد دارای یک سیستم حذف مواد زائد پیچیده بوده و بر اساس اعلام رسمی موسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارش و کبد در طول روز 120 الی 150 کیلوگرم خون را تصفیه کرده و به میزان 2 کیلوگرم مواد زائد و اضافی را حذف خواهند کرد. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای کلیه‌ها ایجاد گردد نفریت حاد نام دارد، این مشکل زمانی ایجاد خواهد شد که کلیه ملتهب شود. اینطور که پیداست نفریت حاد دارای دلایل گوناگونی بوده و در نهایت نیز امکان دارد منجر به نارسایی کلیه گردد، در این مقاله قصد داریم به بررسی و ارزیابی نفریت حاد بپردازیم.

نفریت حاد

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

معرفی انواع مختلف نفریت حاد

نفریت حاد در انواع مختلفی وجود دارد که داشتن اطلاعات کافی در رابطه با آنها امری ضروری به حساب می‌آید، در ادامه به معرفی انواع مختلف این مشکل کلیوی خواهیم پرداخت.

√ نفریت بینابینی: یکی از انواع مختلف نفریت را نفریت بینابینی تشکیل می‌دهد، در این حالت فضاهای بین لوله‌های کلیه دچار التهاب می‌شوند و این التهاب منجر به نفریت حاد می‌گردد.

√ پیلونفریت: یکی از انواع التهاب‌های کلیه بوده که غالبا به دلیل عفونت باکتریایی ایجاد می‌شود، بر اساس آمارهای ارائه شده مشخص است که این عفونت ابتدا در مثانه آغاز و سپس به درون کلیه‌ها منتقل می‌گردد.

چه افرادی در معرض خطر ابتلا به نفریت حاد هستند؟

نفریت حاد

برخی از افراد در معرض خطر بیشتری برای مبتلا شدن به نفریت حاد می‌باشند، این عوامل عبارتند از:

  • داشتن سوابق خانوادگی بیماری کلیوی و عفونت
  • داشتن یک بیماری سیستم ایمنی همانند لوپوس
  • مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک یا داروهای ضد درد
  • کسانی که دستگاه ادراری خود را جراحی کرده‌اند
منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی