بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

شیوه‌های پرورش و نگهداری گل یاس رازقی

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۴۶ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

گل یاس رازقی گونه‌ای از گل‌های معطر است که نیاز به آب و هوایی معتدل و استوایی دارد و در کشورهای بسیاری کشت می‌شود. این گل، نماد فیلیپین و گل ملی این کشور و یکی از سه گل ملی اندونزی محسوب می‌شود. نام انگلیسی این گل Arabian jasmine است با وجود اینکه گل بومی عربستان نیست. نام علمی آن Jasminum Sambac و از خانواده Oleaceae و بومی کشور هندوستان می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی گل یاس رازقی بپردازیم.

یاس رازقی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

آشنایی با گل یاس رازقی

ارتفاع این گل از 5/0 تا 3 متر می رسد و از جمله گیاهان نیمه بالارو به حساب می آید. این گل، برگ هایی دائمی، بیضی شکل و بی کرک با گل های درشت پرپَر دارد که در طول تابستان و نیمی از بهار گل ها شروع به شکفتن می کنند و هر کدام تقریبا ده روز دوام دارند.

شیوه نگهداری گل یاس رازقی

♦ آبیاری:

گل یاس رازقی از جمله گل هایی است که باید در محیط بیرون از منزل و در هوای آزاد نگهداری شود و به همین علت نیاز به آبیاری روزانه دارد به خصوص در فصل تابستان که تبخیر آب از خاک بیشتر بوده بهتر است روی خاک را مالچ بپاشید و یا آن را با پلاستیک سیاه بپوشانید و همچنین بهتر است با آب سرد جوشانده شده گل یاس رازقی را آبیاری کنید.

نحوه تکثیر گل یاس رازقی

یاس رازقی

خوابانیدن شاخه:

یکی از روش های تکثیر و پرورش گل یاس رازقی روش خوابانیدن شاخه می باشد. برای اینکار باید از شاخه های یک یا دو ساله ای که در قسمت انتهایی گلدان قرار دارد استفاده کنیم برای این منظور شاخه را از وسط خم می کنیم و در ماسه قرار می دهیم تا ریشه زایی کند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی