بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

دانه‌های تاج خروس و آشنایی با فواید درمانی آنها

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۱۹ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

تاج خروس یکی از سرده‌های گیاهان گلدار است که به خانواده میخک سانان تعلق دارد. گیاه شناسان باور دارند بیش از 60 گونه مختلف از این گیاه وجود دارد. دانه‌های تاج خروس از جمله برترین غلات به شمار می‌روند که استفاده از آنها قدمتی چند هزار ساله دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که تاج خروس جزء اولین گیاهانی می‌باشد که انسان آنها را به منظور تهیه غذا کشت کرده است. این گیاه برای رشد به برخی شرایط خاص احتیاج دارد. اگر قصد دارید تاج خروس پرورش بدهید باید بدانید که این گیاه باید در نور کامل آفتاب قرار گرفته و خاکی ماسه‌ای، زهکش و غنی داشته باشد. اگر دوست دارید بیشتر با خواص دانه‌های تاج خروس آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

دانه‌های تاج خروستوضیحات بیشتر در ادامه مطلب

خواص دانه‌های تاج خروس

ذکر این نکته ضروری است که از دانه‌های این گیاه نباید به صورت خام استفاده کرد چرا که به شدت سمی هستند و می‌توانند سلامت شما را به خطر بیندازند. برای این که این موضوع را حل کنید کافی است تا این دانه‌ها را در آب جوش قرار داده و 15 دقیقه صبر کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که دانه‌های این گیاه حاوی مواد مفیدی هستند که از جمله آنها می‌توان به ترکیبات آنتی اکسیدانی و فنول، ویتامین‌ها و مواد معدنی و مقادیر قابل توجهی از فیبر اشاره کرد. آزمایشی در سال 1970 انجام شد که نشان می‌دهد آرد به دست آمده از این دانه‌ها نسبت به سایر آردهای رایج، پروتئین، اسید آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی به مراتب بیشتری دارد.

دانه‌های تاج خروس

بهبود هضم

در این دانه‌ها مواد مفید زیادی وجود دارد که می‌توانند به بخش‌های مختلفی از بدن شما کمک کنند. تاج خروس مانند سایر غلات سرشار از فیبر است و به همین دلیل مصرفش می‌تواند سلامت گوارش شما را تضمین کند. فیبرها یکی از موادی هستند که می‌توانند لوله‌های گوارشی شما را مرطوب نگه دارند. این موضوع باعث می‌شود تا مدفوع به راحتی در آنها حرکت کرده و شانس ابتلا به یبوست کاهش پیدا کند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی