بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

یکی از گیاهانی که در عرصه تولید دارو نیز از آن استفاده‌های بسیاری می‌شود گیاه آلوئه ورا می‌باشد، علاوه بر کاربرد دارویی این گیاه، به دلیل زیبایی بالایی که دارد از آن به عنوان گل آپارتمانی و زینتی نیز استفاده می شود. ظاهر گیاه آلوئه ورا بسیار شبیه گیاه کاکتوس می‌باشد و همین امر سبب شده است تا بسیاری از افراد گیاه آلوئه ورا را با کاکتوس اشتباه بگیرند. یکی از مزایایی که نگهداری گل آلوئه ورا نسبت به بسیاری از گیاهان دارد این است که شرایط نگهداری آسانتری برای پرورش در آپارتمان و محیط های مسکونی دارد از این رو بسیاری از افراد مایلند تا از این گیاه سرسبز و پر خاصیت در منزل و یا محل کار خود نگهداری نمایند. در این مقاله قصد داریم شرایط نگهداری گیاه آلوئه ورا را بررسی کنیم.

گل آلوئه ورا

شرایط محیطی برای نگهداری گیاه آلوئه ورا

 دمای مناسب

به گزارش آسان طب گیاه آلوئه ورا را بیشتر می توان در کشورهایی یافت که از آب و هوای گرمسیری و خشک بهره مند هستند، به همین دلیل برای اینکه بتوانید از این گیاه در منزل خود نگهداری نمایید می بایست این چنین شرایطی را برای آن فراهم آورید. بهترین دما برای رشد این گل بین 17 تا 24 درجه سانتی گراد می باشد. توجه داشته باشید گرما و یا سرمای بیش از حد محیط تاثیرات مخرب بسیاری را بر روی این گیاه خواهد گذاشت به همین دلیل در صورتی که در منطقه ای زندگی می کنید که دمای هوا در روز افزایش و در شب به شدت کاهش می یابد این گیاه برای نگهداری در منزل و محیط کار شما مناسب نمی باشد.

تکثیر گلگل آلوئه ورا

از روش های مختلفی میتوان گیاه آلوئه ورا را تکثیر نمود که یکی از آنها استفاده از پاجوش گیاه می باشد. به طور متوسط هر 6 ماه یکبار پاجوش یا همان جوانه هایی از قسمت قاعده ی گل آلوئه ورا رشد می کند. استفاده از این روش یکی از آسان ترین روش های تولید مثل گیاه آلوئه ورا در منزل می باشد.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی