بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

آشنایی با برخی از خواص مهم کلم قمری بر روی بدن

جمعه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

کلم قمری نوعی سبزی است که به خانواده کلم‌ها تعلق دارد. از دیگر نام‌های این گونه می‌توان به مواردی مانند کلم سر، کلم سنگی، کلم قنبیط، کلم قنبید و داش کلم اشاره کرد. این کلم‌ها بیشتر در کشورهای آسیای میانه و شرقی یافت می‌شوند. از هند به عنوان مهم‌ترین تولید کننده کلم قمری یاد می‌شود. در ایران نیز استان‌هایی مانند کرمان، کرمانشاه و اردبیل این گونه را کشت می‌کنند. بسیاری از غذاهای محلی غرب کشور مانند کلم قمری پلو، آش کلم قمری و آبگوشت قنبید با استفاده از این ماده تهیه می‌شوند. درست مانند دیگر اعضای خانواده کلم‌ها، قمری نیز دارای خواص و فواید بسیاری است که ما در این مقاله شما را با برخی از مهم‌ترین آنها آشنا می‌کنیم.

کلم قمری

خواص کلم قمری

همان طور که اشاره شد این گونه دارای خواص درمانی بسیاری است. برخی از کارشناسان فواید این کلم را با بروکلی مقایسه می‌کنند. بیشتر تحقیقات انجام شده حاکی از این است که قمری دارای طیف وسیعی از مواد باارزش مانند مس، پتاسیم، منگنز، آهن و کلسیم، و همچنین ویتامین‌ها، مانند ویتامین C، ویتامین B، ویتامین A و ویتامین K می‌باشد. علاوه بر این، کلم قمری همچنین دارای فیبرهای رژیمی و ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند فیات شیمیایی و کاروتن‌های مختلف است. همین موضوع باعث می‌شود تا استفاده از این گونه کلم را در رژیم غذایی خود قرار داده یا این که مصرف آن را افزایش دهیم.

کلم قمری

تنظیم فشار خون

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبتی که به این کلم نسبت می‌دهند، تنظیم فشار خون می‌باشد. تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده که نتایج نشان می‌دهد این موضوع ریشه در سطح بالای پتاسیم موجود در آن دارد. پتاسیم مانند یک وازودیلاتور عمل کرده و باعث می‌شود تا رگ‌های شما گشاد شوند.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

بروکلی

کلم قمری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی