بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

آزمایش خون MPV چه زمان‌هایی باید انجام شود

سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۱۸ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

متوسط حجم خون پلاکتی یک آزمایش خون است که میانگین پلاکت‌ها را در خون اندازه‌گیری می‌کند، پلاکت‌ها به زخم‌های التهابی کمک کرده و مانع خونریزی بیش از حد خواهند شد، توجه کنید که سطح پلاکتی بالا و یا پایین می‌تواند نشانه‌ای از یک وضعیت شدید باشد. اندازه‌گیری حجم خونی متوسط (MPV) غالبا به وسیله یک آزمون کامل خون مورد بررسی قرار می‌گیرد، آزمایش کامل خون می‌تواند اطلاعات مهمی را در رابطه با تعداد گلبول‌های مختلف نشان دهد. در این مقاله قصد داریم به بررسی آزمایش خون MPV و دلایل انجام آن بپردازیم.

آزمایش خون MPV

اطلاعاتی در رابطه با آزمایش خون MPV

آزمایش خون MPV یک شمارش پلاکتی در هر میکرولیتر خون را نشان می‌دهد، افراد سالم دارای محدوده معینی از پلاکتها هستند، این محدوده بین 150000 تا 400000 در هر میکرولیتر تعیین شده است، اصطلاحا به محدوده پایین پلاکت‌ها ترومبوسیتوپنی گفته می‌شود و اصطلاح تعداد بالای پلاکت‌ها هم ترومبوسیتوز می‌باشد. آزمایش خون MPV می‌تواند به صورت جدا و یا همراه یک آزمایش خون کامل انجام گردد. پزشکان اگر به وجود اختلالی مشکوک شوند، آن هم اختلالی که بر روی تعداد پلاکت‌ها اثرگذار باشد آزمایش خون MPV را تجویز خواهند کرد، در حقیقت آزمایش خون MPV می‌تواند نتیجه را مشخص نماید.

زمان نتیجه‌گیری از آزمایش به چه اندازه است؟

آزمایش خون MPV

مدت زمانی که باید برای به دست آوردن نتیجه صرف کرد متفاوت خواهد بود، بیمارستان‌هایی که تست‌های اورژانسی انجام می‌دهند، زمان‌هایی که بیمار در معرض جراحی قرار دارد مسلما بلافاصله تعیین خواهد شد اما در حالت عادی از انجام آزمایش تا نتیجه‌گیری چند روز زمان نیاز دارد، این امری طبیعی محسوب می‌گردد.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی