بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

تاثیرات بی‌نظیر روغن چوب صندل بر روی سلامتی

دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

چوب صندلی نوعی چوب است که از درختانی به اسم صندل سفید به دست می‌آید. این درخت که به خانواده صندلیان تعلق دارد، بیشتر در کشورهای آسیای جنوبی مانند نپال و بوتان یافت می‌شود. یکی از عمده دلایلی که نام این درخت را چوب صندل گذشته‌اند، این است که از تنه این درختان در ساخت صندل‌های بومی آسیایی استفاده می‌شود. تنه این درختان دارای بوی خوبی نیز می‌باشد و به همین دلیل فعالان صنعت عطر سازی نیز به این درخت علاقه دارند. علاوه بر این، روغن چوب صندل هم یکی از داروهای مهم گیاهی در طب سنتی آسیای جنوب شرقی به شمار می‌رود. اگر دوست دارید بیشتر با خواص روغن چوب صندل آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

روغن چوب صندل

خواص روغن چوب صندل

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، این روغن در طب سنتی استفاده می‌شود چرا که خواص درمانی بسیاری را به آن نسبت می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که این روغن سرشار از آنتی اکسیدان های منحصر به فرد است و به همین دلیل از این ماده در بسیاری از داروها استفاده می‌شود. دکتر چانگ سو، متخصص گیاهان دارویی در دانشگاه پزشکی شانگهای معتقد است این روغن، یکی از برترین مواد گیاهی به شمار می‌رود. قدمت ساخت اولین داروها از عصاره این گیاه، به 3500 سال پیش بر می‌گردد.

ضد اسپاسم

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این روغن، خاصیت ضد اسپاسمی می‌باشد. دکتر رانمارو موری اعتقاد دارد این خاصیت روغن چوب صندل ریشه در طبیعت آرامش بخش و تسکین آمیز آن دارد. تحقیقاتی که در سال 2011 توسط محققان چینی انجام شد ثابت می‌کند مصرف موضعی این روغن عضلات و رگ‌های خونی را شل می‌کند و در نتیجه اسپاسم و انقباضات را پایان می‌دهد.

روغن چوب صندل

تقویت سلامت پوست

همان طور که می دانید پوست وسیع‌ترین اندام شما است و به همین دلیل مراقبت از آن اهمیت بالایی دارد. یکی از مشکلات پوستی که این روزها در حال افزایش پیدا کردن می‌باشد، سرطان پوست است.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی