بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

انگور فرنگی سیاه نوعی میوه است که بیشتر در کشورهای مناطق معتدل رشد می‌کند. از جمله مهم‌ترین این کشورها می‌توان به ترکیه، اسپانیا و ایتالیا اشاره کرد. از این گونه انگور به عنوان یکی از پرطرفدارترین میوه‌ها یاد می‌شود به طوری که در طول سال بیش از 150 میلیون تن انگور فرنگی سیاه مصرف می‌شود. اما تنها خاصیت این میوه طعم خوبش نیست بلکه کارشناسان اعتقاد دارند این انگور می‌تواند بر روی بسیاری از بخش‌های بدن شما تأثیر گذاشته و شما را از شر بسیاری بیماری‌ها در امان نگه دارد. ما در این مقاله قصد داریم شما را به صورت مختصر به مهم‌ترین خواص انگور فرنگی سیاه آشنا کنیم.

انگور فرنگی سیاه

خواص انگور فرنگی سیاه

همان طور که اشاره کردیم خواص درمانی زیادی را به مصرف این میوه مربوط می‌کنند. این موضوع ناشی از مواد آلی و معدنی موجود در این انگور می‌باشد. تحقیقات دکتر آلبرت دان، کارشناس تغذیه شبکه CBS، نشان می‌دهد که این میوه یکی از مهم‌ترین منابع دریافت ویتامین C است. در هر یک صد گرم انگور فرنگی سیاه 159 تا 200 میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد. این میزان بدان معنی است که انگور فرنگی سیاه یکی از سه منبع برتر دریافت ویتامین C می‌باشد. علاوه بر این، انگور فرنگی سیاه حاوی ویتامین‌های B، A، قندها و سایر مواد معدنی لازم برای بدن است. دانشمندان اعتقاد دارند که بهتر است روزی یک وعده از این میوه مقوی استفاده کنید.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

یکی از خواص مهمی که به این میوه نسبت می‌دهند، تقویت دستگاه ایمنی می‌باشد. همان طور که در بالا گفتیم، این میوه یکی از سه منبع برتر دریافت ویتامین C است. در سال‌های اخیر تحقیقاتی که در دانشگاه پزشکی کیوتو، ژاپن انجام شده، ثابت می‌کند ویتامین C به صورت مستقیم بر روی تعداد گلبول‌های سفید و ساخت آنها نقش دارد. همان طور که می دانید مهم‌ترین بخش برای مبارزه با عوامل بیماری زا گلبول‌های سفید هستند.

انگور فرنگی سیاه

بهبود بینایی

مصرف این میوه بر روی بینایی شما نیز تأثیر دارد چرا که انگور فرنگی سیاه یکی از میوه‌هایی است که در خود ویتامین A دارد. این ویتامین به صورت مستقیم بر روی بهبود بینایی نقش دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین A می‌تواند به افزایش عمر سلول‌های چشم کمک کند. این موضوع در نهایت منجر به کاهش احتمال ابتلا به آب مروارید می‌شود. در سال 2017 تحقیقاتی توسط دانشمندان ژاپنی انجام شد که نشان می‌دهد این انگور شامل GLA (اسید گاما لینولنیک) و اسید لینولئیک است. این اسیدها با جلوگیری از خشکی چشم، کاهش فشار خون و بهبود گردش خون ارتباط دارند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی