بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

معرفی راه‌های درمانی و دارویی عارضه دیس پپسی

چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۵ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

دیس پپسی که به عنوان سوء هاضمه نیز شناخته می‌شود، اصطلاحی است که ناراحتی یا درد در قسمت فوقانی شکم را توصیف می‌کند. این عارضه سبب بروز علائمی مانند التهاب، ناراحتی، حالت تهوع و خارش شده و بیماری محسوب نمی‌شود. سوء هاضمه در اکثر موارد به خوردن یا آشامیدن مرتبط است اما می‌تواند از عفونت‌ها و یا مصرف داروهای خاص نیز نشات بگیرد.

دیس پپسی

اطلاعاتی در رابطه با دیس پپسی

به گزارش مجله پزشکی آسان طب دیس پپسی مشابه سوء هاضمه بوده و بیماری به شمار نمی‌رود. این وضعیت سبب بروز ناراحتی در ناحیه شکم شده و پرخوری، مصرف غذاهای چرب و تند نیز باعث سوء هاضمه خواهد شد. برای شناسایی علت دقیق و ریشه یابی چنین شرایطی، اغلب آندوسکوپی انجام می‌گیرد و برای کنترل علائم دیس پپسی نیز انتخاب یک رژیم غذایی مناسب و مصرف دارو توصیه می‌گردد. اغلب افراد مبتلا به اختلال گوارشی در معده یا قفسه سینه خود احساس درد و ناراحتی می‌کنند و این وضعیت بلافاصله پس از صرف غذا رخ خواهد داد. فرد مبتلا به این عارضه ممکن است در طول صرف وعده غذایی خود احساس درد و ناراحتی نماید حتی اگر مقدار مصرف شده پایین باشد.

راه‌های درمان عارضه دیس پپسی و معرفی داروها

درمان دیس پپسی بسته به علت و شدت علائم متفاوت می‌باشد. در صورت خفیف بودن علائم، تغییرات شیوه زندگی اغلب علائم را کاهش داده و مصرف کمتر غذاهای چرب، تند و میزان پایین کافئین و همچنین الکل و شکلات می‌تواند بسیار موثر عمل کند. 

معرفی علائم مختلف این مشکل

دیس پپسی

  • حالت تهوع
  • آروغ زدن
  • احساس درد

در موارد بسیار نادر، سوء هاضمه ممکن است نشانه‌ای از سرطان معده باشد. دیس پپسی خفیف نباید باعث نگرانی فرد شود اما اگر علائم بیش از 2 هفته ادامه یابند، مراجعه به پزشک ضروری می‌باشد.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی