بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

آشنایی با مهم‌ترین خواص کیمچی بر روی سلامتی

چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۴۰ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

کیمچی یکی از نسخه‌های دارویی - غذایی کره‌ای است که قدمتی چند هزار ساله دارد. بررسی کتب طبی شبه جزیره کره نشان می‌دهد که این خوراک تخمیر شده، از زمان حکومت سلسله هیو ( هزار سال قبل از میلاد مسیح ) مصرف می‌شده است. این خوراک تخمیر شده مخلوطی از انواع سبزیجات است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بائچو baechu ( نوعی کلم چینی ) و فلفل قرمز اشاره کرد. این دو ماده بخش همیشگی کیمچی را تشکیل می‌دهند. کره‌ای‌ها به‌ طور معمول و روزمره کیمچی را به عنوان غذای فرعی و مکمل (banchan) در وعده‌های غذایی همراه با برنج می‌خورند. ما در این مقاله سعی داریم شما را به صورت مختصر به خواص درمانی این غذای سنتی کره‌ای آشنا کنیم.

کیمچی

خواص کیمچی

امروزه دانشمندان زیادی بر روی این خوراک تحقیق کرده‌اند و همه آنها دریافته‌اند که کیمچی سرشار از مواد آلی و معدنی است. به طور مثال تحقیقاتی که توسط گروه پژوهشی کاتانا کویی، از دانشکده پزشکی دانشگاه کیوتو انجام شد، نشان می‌دهد که در این ماده طیف وسیعی از ویتامین‌ها مانند ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2 و ویتامین C وجود دارد. علاوه بر این، دکتر مارکوس فلوراد، محقق استرالیایی طی مقاله‌ای که در مجله پزشکی Healthy food منتشر کرد، مدعی می‌شود در کیمچی مواد معدنی مفیدی مانند آهن، کلسیم و سلنیوم، و همچنین آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی از جمله کپسایسین، کلروفیل، کاروتنوئیدها، فلاونوئیدها و ایزوتیوسیانات‌ها یافت می‌شود.

کیمچی

تنظیم کلسترول

مصرف منظم کیمچی تأثیری مثبت بر سطح کلسترول دارد. سیر، که برای تهیه این غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد، غنی از سلنیوم و آلیسین است. آلیسین جزء مهمی است که در کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند و به این ترتیب خطر ابتلا به اختلالات قلبی مانند سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش می‌دهد.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

غذای سنتی

کیمچی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی