بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

استئومیلیت نوعی عفونت و التهاب بوده که در مغز استخوان ایجاد می‌شود. این مشکل زمانی رخ خواهد داد که عفونت باکتریایی و یا قارچی به دلیل آسیب‌های موجود از طریق خون وارد بافت استخوانی گردد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته چیزی در حدود 80 درصد موارد به دلیل وجود زخم‌های باز ایجاد شده و علائم مربوطه می‌توانند شامل دردهای عمیق و اسپاسم عضلانی باشند. اینبار قصد داریم به سراغ تشریح عفونت استخوان (استئومیلیت) برویم.

عفونت استخوان

اطلاعاتی در رابطه با عفونت استخوان

این دسته از عفونت‌ها غالبا بر روی استخوان‌های طولانی پا، بازوان، ستون فقرات و لگن تاثیرگذار می‌باشند، در گذشته درمان عفونت استخوان مشکل بود اما در حال حاضر درمان‌های تهاجمی وجود دارند که به راحتی می‌توانند استخوان آلوده را نجات داده و از گسترش عفونت جلوگیری به عمل آورند. مطابق با آمارهای موجود عفونت استخوان از هر 10000 نفر می‌تواند 2 نفر را تحت‌الشعاع قرار دهد، این آمار مربوط به ایالات متحده آمریکا بوده است. درمان هر مشکلی به علت آن بستگی دارد و در ادامه به انواع آن خواهیم پرداخت.

√ عفونت استخوان حاد: در این نوع از استئومیلیت عفونت قادر خواهد بود تنها 2 هفته پس از آسیب بیماری‌های پایه را آغاز نماید، درد می‌تواند شدید باشد و حتی زندگی افراد را نیز تهدید کند. برای درمان تنها کافیست از یک دوره آنتی بیوتیک و یا داروهای ضد قارچی استفاده شود، این کار معمولا طی یک دوره 4 الی 6 هفته‌ای از طریق تزریق وریدی و خوراکی در بزرگسالان انجام خواهد شد، امکان دارد برخی از بیماران برای انجام این درمان نیازمند حضور در بیمارستان باشند، البته برخی نیز می‌توانند درمان را در خانه به سرانجام برسانند. تمامی آنتی بیوتیک‌ها احتمالا دارای عوارضی همچون اسهال، استفراغ و حالت تهوع نیز می‌باشند، حتی در برخی مواقع واکنش‌های آلرژیک نیز رویت شده است. در صورتی که این عفونت‌ها در برابر داروها مقاوم باشند مسلما طول دوره درمان به درازا خواهد کشید.

عفونت استخوان در کودکان و بزرگسالان

عفونت استخوان

معمولا در کودکان استئومیلیت حاد بوده و غالبا طی 2 هفته از طریق عفونت خونی نمایان خواهد شد، با آنکه تشخیص می‌تواند مشکل باشد اما تشخیص زود دارای اهمیت بالایی است، تاخیر در شناسایی مشکل قطعا می‌تواند منجر به ایجاد اختلالات رشد شود، این مسئله حتی می‌تواند بسیار خطرناک و مهلک باشد.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی