بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

چشم انسان دارای اجزای متعدد و گوناگونی است که هر کدام از آن‌ها مکمل دیگری است و وجودشان برای این که ما بتوانیم ببینیم ضروری است. قرنیه هم یکی از این اعضاست که اگر کدر شود، دید انسان از بین خواهد رفت. اگر تمام اجزای چشم هم سالم باشند وقتی قرنیه کدر باشد، روی دید تاثیر گذاشته و باعث رنجش ما می‌شود. قرنیه بخش دایره‌ای شکل بی‌رنگی است که قسمت جلوی چشم ما می‌باشد و اطرافش را بخش سفید چشم یا صلیبیه فرا گرفته است. در این مقاله قصد داریم تا به بیان علت لکه های روی قرنیه بپردازیم.

لکه های روی قرنیه

علت ایجاد لکه های روی قرنیه

قرنیه حالتی مانند یک شیشه‌ی کاملا شفاف دارد. گذر زمان می تواند این شیشه صاف را دچار تاثیراتی کند. اگر لکه ها روی قسمت مرکزی قرار بگیرند، باعث کم شدن بینایی و حساسیت به نور می شوند. این مورد معمولا بر اثر یک حادثه یا عفونت قرنیه به وجود می آید.

شایعترین علتی که برای کدر شدن قرنیه ذکر کرده اند تبخال بر روی قرنیه است، عامل به وجود آورنده این تبخال یک ویروس خارجی است. وقتی این ویروس تبخال را ایجاد می کند، فرد گمان می کند که جسمی خارجی در چشم او هست، این حالت بعد از مدتی خوب می شود.

برای درمان لکه های روی قرنیه چه اقداماتی نیاز است؟

لکه های روی قرنیه

اگر قرنیه دچار لکه شد برای درمان آن نیاز به عمل جراحی برای پیوند قرنیه است. این عمل برای کسانی انجام می گیرد که تنها مشکل چشمشان کدر بودن قرنیه است. پیوند قرنیه چشم بدون محدودیت سنی انجام می شود و از نوزاد شیر خواره تا پیرمرد 90 ساله می توانند تحت این عمل جراحی قرار بگیرند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی