بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

لپتین چگونه باعث تخریب رژیم لاغری می‌شود؟

شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۷:۳۰ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

لپتین هورمونی پروتئینی است که عامل کنترل کننده اشتها و وزن بدن است. این هورمون در سلول‌های چربی ساخته شده و درباره میزان انرژی ذخیره شده قابل دسترس پیام‌هایی به مغز مخابره می‌کند. رابطه میزان این هورمون و سلول‌های چربی مستقیم است یعنی هر چه سلول‌های چربی بیشتر باشد لپتین هم بیشتر خواهد بود. هنگامی که این هورمون در بدن ترشح نمی‌شود مغز گمان می‌کند توده چربی در بدن نیست و فرد را به بیشتر خوردن ترغیب می‌کند. در این مقاله قصد داریم به نقش لپتین در چاقی بپردازیم.

لپتین

لپتین چگونه باعث چاقی می‌شود؟

این هورمون میزان تعادل انرژی در بدن را نشان می دهد، روزه داری و رژیم های کاهش وزن سطح لیپتین بدن را کاهش می دهند. وقتی فردی برای لاغر شدن رژیم غذایی اختیار می کند بدن سعی می کند لپتین خود را کاهش دهد تا با محافظت از ذخایر انرژی از کاهش وزن جلوگیری کند. بنابراین کسانی که رژیم غذایی می گیرند باید سطح این هورمون را در سطح قبل از رژیم حفظ کنند تا اثر محافظتی بدن خنثی شود. اگر این مورد رعایت نشود، پس از قطع رژیم غذایی بدن دوباره به سرعت وزن خود را بازیابی می کند.

لپتین

افرادی که رژیم لاغری دارند، کمتر غذا می خورند و در نتیجه مقداری چربی از دست می دهند، میزان لپتین تولید شده کم می شود و گرسنگی به سراغشان می آید (همین فرایند باعث کاهش انرژی و از دست دادن وزن خواهد شد).

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

لپتین

کاهش وزن

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی