بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

11 روش جهت پیشگیری از کرم خوردگی دندان

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۳۸ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

هر فردی روزانه از مواد غذایی و نوشیدنی‌های متفاوتی استفاده می‌کند که همه اینها به طور مستقیم با دندان‌ها تماس دارند. غذاهای مختلف اعم از نشاسته‌ای، اسیدی و... همه می‌توانند در دراز مدت به مینای دندان آسیب‌های جدی وارد کنند و باعث کرم خوردگی دندان‌ شوند. پیشنهاد ما به شما این است که از غذاهای مفید استفاده کنید تا بتوانید سلامت دندان‌های خود را حفظ کنید. این موضوع به این معنا است که شما از غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی، چسبناک و نشاسته‌ای پرهیز کنید. با توجه به انواع نکات و دسته‌بندی غذایی زیر شما می‌توانید در دراز مدت از کرم خوردگی و سایش مینای دندان در امان بمانید.

کرم خوردگی
cavity

کرم خوردگی به علت خوراکی‌های شیرین

کرم خوردگی دندان از مدت ها قبل با مواد شیرین رابطه‌ی مستقیم داشته است. بسیار مهم است که شما بتوانید از نوشیدنی ها و خوراکی های شیرین تا حد الامکان پرهیز کنید. این مورد فقط شامل شیرینی و شکلات نمی‌شود بلکه نوشیدنی های شیرین مثل نوشابه، آبمیوه های کارخانه ای که به طور خانگی درست نشده اند را نیز شامل می‌شود. حتی بعضی از سس ها نیز حاوی مواد شیرین غیر طبیعی هستند که می‌توانند باعث آسیب رسیدن به دندان شوند. پس به طور کلی میزان شکر نوشته شده روی مواد غذایی را بسنجید و از خوردن زیاد آنها پرهیز کنید.

از خوراکی‌های چسبناک استفاده نکنید

خوراکی های چسبناک مثل عسل، کشمش، شیره و ... به همراه خوراکی های نشاسته ای مثل نان، سیب زمینی و ... می‌توانند به سطوح دندان بچسبند و احتمال کرم خوردگی را افزایش دهند. این مورد از خوراکی جزو مواد غذایی هشدار دهنده هستند و از بقیه موارد جدی تر به حساب می‌آیند اما اگر مصرف آنها به صورت میانه باشد و فرد به طور مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده کند میزان احتمال کرم خوردگی کاهش میابد.

مراقب خوراکی‌های اسیدی باشید

انواع میوه ها برای بدن نه تنها مفید هستند بلکه نقشی حیاتی برای سلامت انسان بازی می‌کنند اما در میان آنها خوراکی هایی هستند که شما باید حواستان نسبت به آنها جمع باشد مثل پرتقال یا گوجه فرنگی. این دو خوراکی را تا حد امکان تنها مصرف نکنید و سعی کنید با خوراکی دیگری همراه باشد. اینگونه احتمال آسیب زدن به دندان ها کمتر می‌شود، توجه داشته باشید این خوراکی ها در هر حالت و شکلی که باشند باز هم اسیدی هستند.

رژیمی مناسب داشته باشید

کرم خوردگی
cavity

پیشنهاد ما به شما یک رژیم مناسب خالی از هله هوله است. استفاده از مواد طبیعی مثل انواع سبزیجات، میوه ها و مواد غذایی سالمی مثل حبوبات همگی به شما کمک می‌کنند که نه تنها بدن سرحال و شادابی داشته باشید بلکه سلامت دندان خود را نیز حفظ کنید.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

کرم خوردگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی