بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

معرفی علائم و عوامل موثر در ایجاد سیاهی دندان

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۱ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

بسیاری از افراد اهمیت زیادی برای بهداشت دهان و دندان خود قائل می‌باشند، در حقیقت سلامت و تمیزی دندان در اجتماع مسئله مهمی است، خصوصا اگر شما در اجتماع دارای روابط بالایی باشید، در حین گفت‌ و‌ گو با افراد مختلف تمیزی دندانتان تا حد زیادی به چشم آمده و بیانگر شخصیت شما خواهد بود، به همین دلیل سیاهی دندان می‌تواند نتایج معکوسی را برای شما رقم بزند، البته سیاهی دندان دلایل زیادی دارد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

سیاهی دندان

دلایل شکل‌گیری سیاهی دندان

سیاهی دندان می‌تواند به تنهایی نشانه‌ای از فروپاشی درونی و یا ایجاد حفره‌هایی در دندان‌هایتان باشد که البته باید هر چه سریع‌تر وضعیتشان مورد بررسی قرار گیرد اما باید توجه داشت که غذاها و نوشیدنی‌های مختلف نیز می‌توانند با به جای گذاشتن رنگدانه موجب سیاهی دندان شوند. رنگ دندان به دلیل وجود مقدار زیادی از کلسیم در لایه بیرونی دندان بوده که به آن مینا گفته می‌شود و با گذشت زمان به دلیل موارد مختلفی از جمله مصرف انواع غذا و نوشیدنی تغییر رنگ داده و عموما زرد و خاکستری هستند. دندان‌ها به دو دلیل بیرونی و ذاتی دچار سیاهی می‌شوند که هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

علل بیرونی شکل‌گیری سیاهی دندان

همانگونه که از نام این علت مشخص است دلیل سیاهی دندان بستگی به عوامل بیرون از آن دارد، این مسئله می‌تواند شامل موارد ذیل باشد:

  • آسیب رسیدن به مینای دندان
  • ایجاد لکه‌ها
  • رسوب کردن

علائم مربوط به سیاهی دندان

سیاهی دندان

به گزارش مجله پزشکی آسان طب مراحل تغییر رنگ دندان با سرعت انجام خواهد شد اما افراد قبل از آنکه دندان شروع به سیاهی کند علائم دیگری را مشاهده می‌کنند که البته به احتمال فراوان افراد در رابطه با این علائم اطلاعاتی ندارند. دیدن نقاط قهوه‌ای بر روی دندان می‌تواند به عنوان یکی از علائم شروع سیاهی دندان باشد زیرا دندانی که می‌خواهد سیاه شود ابتدا لکه‌های قهوه‌ای را به خود خواهد دید.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

سیاهی دندان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی