بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

سبزیجات را بهتر است خام مصرف کنیم یا پخته؟

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۴۴ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

اگر می‌خواهید خواص سبزیجات را بیشتر کنید باید بدانید که بهترین راه برای درست مصرف کردن هر سبزی چیست، یعنی بدانید که آیا خام سبزی بهتر است یا پخته آن!! بدون شک پختن برخی از مواد غذایی باعث می‌شود که با راحتی بیشتری بتوانیم آن‌ها را مصرف کنیم و بدنمان به آسانی هضم می‌کند. اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که پختن تمامی مواد غذایی نمی‌تواند مفید باشد و چه بسا مواردی وجود دارد که خام خوردن آن‌ها، از پخته خوردنشان مفیدتر باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بدانیم کدام مواد غذایی به صورت پخته و کدام به صورت خام مفیدتر می‌باشد.

سبزیجات

مصرف سبزیجات خام و پخته

در ادامه به بررسی چندین مورد از سبزیجاتی می‌پردازیم که خاصیت فراوانی داشته و برای شما بیان می‌کنیم که مصرف آنها به صورت خام بهتر می‌باشد یا پخته.

هویج را بپزید

مصرف هویج به صورت پخته بهتر است. هویج ها وقتی پخته می شوند بتاکاروتن را آزاد می کنند. بتاکاروتن استخوان ها، سیستم ایمنی و بینایی را تقویت می کند. ما با پختن هویج بتاکاروتن آن ها را آزاد می کنیم و به این ترتیب بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند، به همین علت بهتر است هویج را کمی بپزیم و بعد بخوریم.

 فلفل را خام مصرف کنید

خوردن فلفل به صورت خام بهتر است. ویتامین C موجود در فلفل به راحتی در آب حل می شود، چون این حالت را دارد خیلی سریع وارد آب می شود پس وقتی فلفل را بپزیم ویتامین سی آن به سرعت آب شده و وارد آب جوش می شود، هر چه بیشتر آن را بپزیم مواد مغذی بیشتری را از دست می دهد پس بهتر است فلفل را خام بخوریم مثلا از آن در سالاد استفاده کنیم.

پیاز را بیشتر از 5 دقیقه تفت ندهید

سبزیجات

به گزارش آسان طب مصرف پیاز به صورت پخته بهتر است. پیاز حاوی موادی است که آن را تبدیل به یک ضد التهاب خیلی قوی می کند. پختن پیاز از طریق باز کردن گیاه باعث می شود که مقدار فلاونوئید آن بیشتر شود و اینطوری کوارستین بیشتری وارد بدن می شود. هم می توانیم آن را بپزیم و هم می توانیم آن را تفت دهیم ولی یادتان باشد که نباید بیش از پنج دقیقه بپزد.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

سبزیجات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی