بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

مکمل‌های گیاهی و تاثیر آن در تناسب اندام

شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

چیزی که ما می‌دانیم این است که بهترین راه برای لاغر شدن، رژیم غذایی مناسب و تحرک بدنی است که هم سلامت شخص را تضمین می‌کند و هم باعث کاهش وزن بدن او می‌شود. یکی از محصولاتی که امروزه در بین افراد جامعه شایع شده است، محصولات لاغر کننده و مرتبط با تناسب اندام است که معمولا با تبلیغات‌های گسترده به بازار فروش عرضه می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مکانیزم مکمل های گیاهی لاغری بپردازیم. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

مکمل های گیاهی

مکانیزم مکمل های گیاهی چگونه است؟

معمولا عوامل مختلفی می تواند باعث چاقی و افزایش وزن بدن شود که ما می توانیم از آن جمله به سن، وزن، شرایط مکانی، وضعیت آب و هوایی، نوع رژیم غذایی، بیماری‌های زمینه‌ای و داروهای مورد مصرف شخص اشاره کنیم.

معمولا محصولات لاغری و موادی که در آن ها به کار می رود با 4 مکانیزم باعث کاهش وزن بدن و لاغر شدن می شوند:

  1. کاهش اشتها: یعنی محصول به کار رفته، در مغز مرکز گرسنگی بدن را کور می کند، باعث کاهش اشتها می شود و به مرور زمان باعث کاهش وزن و تناسب اندام می شود.
  2. افزایش سوخت و ساز بدن: با افزایش سوخت و ساز بدن کالری های بیشتری سوخته می شود و به این طریق وزن کاهش پیدا می کند.
  3. افزایش دفع آب بدن: دفع آب بدن، سبب کاهش وزن می شود.
  4. کاهش جذب و افزایش دفع چربی: این مواد با جلوگیری از جذب چربی باعث چرب تر شدن مدفوع و در نتیجه دفع چربی بیشتر از بدن می شوند.

معروف‌ترین مکمل های گیاهی موثر در لاغری

مکمل های گیاهی

به گزارش آسان طب یکی از فاکتورهایی که معمولا در این محصولات به کار می رود ترکیباتی است که از سیب به دست می آید به اسم پولی فنول، این ماده یا مواد معمولا در سیب یافت می شوند و امروزه در بازار محصولات لاغری عرضه می شوند. پلی فنول ها علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی که دارند باعث کاهش وزن و لاغری سریع به وسیله کاهش ذخیره چربی بدن، تنظیم جذب مواد قندی و دفع آب اضافه بدن می شوند.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

مکمل های گیاهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی