بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

آرتروسکوپی زانو روش جراحی است که به منظور مشاهده، تشخیص و درمان مشکلات داخل مفصل و با یک ابزار کوچک به نام آرتروسکوپ انجام می‌گیرد. آرتروسکوپ دارای یک دوربین متصل بوده و به پزشکان این اجازه را می‌دهد که به جراحی مفصل آسیب‌دیده بپردازند. این روش نیاز به برش‌های بسیار کوچکی در پوست دارد به همین خاطر سبب می‌شود که مزایای بیشتری نسبت به جراحی‌های سخت داشته باشد. محبوبیت آرتروسکوپی زانو همچنان در حال افزایش است زیرا معمولا نیاز به زمان کوتاهی دارد. این روش به طور معمول کمتر از یک ساعت طول کشیده و عوارض جدی ندارد. در ادامه مقاله بیشتر به مبحث آرتروسکوپی زانو خواهیم پرداخت.

آرتروسکوپی زانو

مزایای روش آرتروسکوپی زانو

آرتروسکوپی زانو از عمل‌های جراحی باز زانو بهتر عمل می‌کند زیرا جراح می‌تواند مشکلات مفصل را تشخیص دهد و با استفاده از یک ابزار کوچک به نام آرتروسکوپ، برش‌های کوچکی بر روی پوست ایجاد کرده و جراحی را انجام دهد. آرتروسکوپی زانو در تشخیص انواع مشکلات زیر امکان‌پذیر است:

  • درد مداوم و سفتی مفاصل
  • آسیب‌دیدگی غضروف
  • قطعات جا به جا شده استخوان یا غضروف
  • وجود مایع در زانو که باید تخلیه شود

با این حال، آرتروسکوپی زانو ممکن است بر روی همه افراد جواب ندهد زیرا شواهد کمی مبنی بر بهره‌گیری افراد مبتلا به بیماری‌های دژنراتیو یا استئوآرتریت از آرتروسکوپی زانو وجود دارد.

آماده‌سازی پیش از آرتروسکوپی زانو

بسیاری از پزشکان قبل از انجام این کار برنامه آماده‌سازی مناسبی را برای افراد تهیه می‌کنند و در آن معمولا انجام تمرین‌های ملایم توصیه می‌گردد. فرد باید هرگونه داروی تجویزی یا داروهای بدون نسخه را با مشورت پزشک مصرف کند و حتی ممکن است پیش از جراحی نیاز به جلوگیری برخی از دارو ‌ها مانند داروی ایبوپروفن داشته باشد. فرد معمولا نباید 12 ساعت قبل از عمل جراحی چیزی بخورد خصوصا اگر بیهوشی عمومی باشد و پزشک باید لیستی از مواد غذایی یا نوشیدنی‌هایی که فرد مجاز به خوردن آن‌ها می‌باشد را تهیه کند.

خطرات ناشی از انجام آرتروسکوپی زانو

آرتروسکوپی زانو

همانند هر عمل جراحی، آرتروسکوپی زانو نیز ممکن است برخی از خطرات را ایجاد نماید اما عوارض جدی غیرمعمول است. به عنوان مثال ممکن است فرد به عفونت و خونریزی بیش از حد در طول و یا بعد از جراحی مبتلا شود. استفاده از بیهوشی نیز ممکن است با خطراتی همراه باشد و ممکن است در برخی افراد واکنش‌های آلرژیک و یا مشکلات تنفسی ایجاد کند. 

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی