بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

4 راز زیبایی پوست مورد استفاده در طب سنتی چینی

چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

پوست یکی از مهمترین عناصر جسم انسان است که علاوه بر نقش محافظتی که ایفا می‌کند یک شاخص بسیار مهم در معیارهای زیبایی است. متاسفانه برخی با برگزیدن یک سبک زندگی نادرست و اشتباه باعث صدمه رساندن به پوست خود و در نتیجه کاهش زیبایی می‌شوند. مثلا انتخاب یک رژیم غذایی نادرست که فاقد میوه و سبزیجات است و در آن از فست فودها به عنوان وعده‌های غذایی اصلی استفاده می‌شود می‌تواند باعث آسیب دیدن و زشت شدن پوست شود. افسردگی، اضطراب و استرس موجب تغییراتی مانند لک‌ها و چروک‌های پوستی می‌شوند، در این مقاله قصد داریم تا درباره چهار راز زیبایی پوست که در طب چینی به کار می‌رفته است صحبت کنیم.

راز زیبایی

4 راز زیبایی پوست مورد استفاده در طب چینی

در ادامه چهار راز زیبایی که در طب چینی استفاده می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  1. غذاهای استثنایی برای پوست
  2. لایه برداری از پوست
  3. سم زدایی برای زیبایی پوست
  4. زیبایی طبیعی با مواد طبیعی

1. غذاهای استثنایی برای پوست

در چین باستان ملکه ها برای زیبایی پوست خود اسراری داشتند که آن ها را سینه به سینه به نسل های بعد از خود منتقل کردند. یکی از این رازها در واقع رژیم های غذایی بود که به زیبا ماندن پوست بدن به ویژه صورت کمک می کرد. میوه هایی که در این رژیم استفاده می شوند شامل آلبالو، گیلاس، سویای سیاه، گردو، عناب و همچنین برخی از میوه هایی که مشابه اینها هستند نیز در مقوله راز زیبایی کاربرد دارد، علاوه بر این مرکبات هم دلیل اینکه حاوی آنتی اکسیدان فراوانی هستند می توانند به سلامت و زیبایی پوست شما کمک کنند.

2. لایه برداری از پوست

راز زیبایی

لایه های بیرونی پوست به طور مداوم تجدید می شوند و سلول های جدید جایگزین سلول های قدیمی می شوند. یکی از راه هایی که چین و چروک های پوست را کاهش می دهد و به تجدید آن سرعت می بخشد. روش های شیمیایی میکرودرم ابریژن، پیلینگ شیمیایی و لیزر هستند که از طرف ما توصیه نمی شوند، اما در طب چینی به جای استفاده از این روش های گران قیمت، از موادی مانند خزه دریایی، کلپ، پودر مروارید، برگ درخت خرمالو و نیشکر برای لایه برداری پوست استفاده می شود.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

راز زیبایی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی