بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

سندرم حاد کرونری در حقیقت بیانگر شرایطی است که جریان خون به قلب با کاهش مواجه می‌گردد، این انسداد می‌تواند ناگهانی اتفاق بیفتد و یا امکان دارد در طول یک دوره زمانی شکل گیرد. این وضعیت می‌تواند به علت افزایش ذخایر چربی در دیواره‌های کرونر ایجاد شود زیرا این شریان‌ها مسئول ارائه اکسیژن و مواد مغذی به عضلات قلب می‌باشند.

سندرم حاد کرونری

توضیحاتی در رابطه با سندرم حاد کرونری و انواع آن

عضلات قلب نیازمند منبعی ثابت از خون دارای اکسیژن برای ایجاد عملکردی مناسب هستند و لخته شدن خون را می‌توان یکی از شایع‌ترین دلایل شکل‌گیری مشکل کرونر دانست. سندرم حاد کرونری برای توصیف سه نوع بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد، از جمله:

  • آنژین ناپایدار
  • انفارکتوس میوکارد یا افزایش احتمال حمله قلبی

در صورتی که عرضه اکسیژن به سلول‌ها کم شود امکان دارد عضلات قلب در شرایط وخیمی قرار گیرند. کمبود خون در هر بافت، ایسکمی بوده و مرگ سلول‌ها موجب آسیب به عضلات بافت خواهد شد و این نوعی حمله قلبی یا انفارکتوس میوکارد به حساب می‌آید. در برخی موارد سلول‌ها نمی‌میرند اما آسیب‌های وارد شده ناشی از عرضه ناکافی اکسیژن می‌تواند عضلات قلبی را دچار مشکل نماید، البته ممکن است این مشکلات به وجود آمده موقت و یا دائمی باشند. وضعیتی را که در آن سندرم حاد کرونری باعث مرگ سلول‌ها نشود، اصطلاحا آنژین نامطلوب گویند. محل انسداد، طول مدت زمانی که جریان خود مسدود می‌گردد و میزان آسیب‌های وارد شده ناشی از آن می‌تواند نوع سندرم حاد کرونری را تعیین نماید.

روش‌های تشخیص سندرم حاد کرونری

سندرم حاد کرونری

در صورتیکه پزشکان بخواهند تشخیص درست و سریعی از بیماری داشته باشند قطعا برای بیمار انجام یک سری از آزمایشات را تجویز خواهند کرد و ممکن است در رابطه با علائم و سوابق پزشکی گذشته وی نیز سوالاتی را مطرح نمایند.

منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی