بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

آنچه که باید درباره کرم شب و روز بدانید

شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۳ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

کرم شب و روز یکی از آن محصولاتی است که بیشتر مردم اطلاعات چندانی در مورد آن نداشته و از فواید آن بی‌خبر هستند. کرم شب و روز حاوی موادی است که به بازسازی و ترمیم پوست کمک کرده و می‌توانند صدمات وارده به پوست را مداوا نمایند. این صدمات معمولا به دلیل وجود عادات غلط در زندگی مانند سیگار کشیدن، استفاده بی‌رویه و غیر استاندارد از محصولات آرایشی، قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب، خشکی و فقر مواد معدنی در بدن و لایه‌های پوست و... می باشد. این مقاله اختصاص به بررسی محصولات مراقبتی با عنوان کرم شب و روز داشته و در خصوص استفاده صحیح از آن اطلاعات مفیدی به شما خواهد داد.

کرم شب

آشنایی اولیه با کرم شب و روز

قبل از هر چیز باید بدانید که از کرم شب و روز نباید برای دور چشم استفاده نمود. کرم شب ، یک کرم محافظتی برای پوست می باشد که حاوی هیالورونیک اسید، آلفا هیدروکسی اسید، ویتامین C و... است. این ترکیبات نقشی کلیدی در کلاژن سازی پوست داشته و تخریب این روند را کاهش می دهند. دلیل استفاده از کرم شب آنهم منحصرا در هنگام شب، این است که این ترکیبات در هنگام روز و در زیر نور آفتاب تاثیر کمی دارند. به همین دلیل باید نیم ساعت قبل از خواب بر روی پوست صورت مورد استفاده قرار گیرند. ترکیبات موجود در کرم روز نیز تقریبا مشابه کرم شب بوده با این تفاوت که در زیر نور خورشید نیز تاثیر گذار است و ایجاد حساسیت نمی کند. کرم روز نیز مانع تخریب کلاژن سازی در پوست شده و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش خواهد داد.

خواص کرم شب و روز برای پوست

  • کرم شب و روز علاوه بر مواد مذکور حاوی کرم مرطوب کننده نیز می باشند.
  • کرم شب حاوی مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز پوست می باشد.
  • برخی از انواع کرم شب حاوی رتینول که یک لایه بردار پوستی است می باشند. به همین دلیل نباید از کرم شب در طول روز استفاده نمود چرا که موجب حساسیت در پوست ما خواهند شد.
  • وجود ویتامین C در این کرم ها می تواند شادابی و لطافت پوست را احیاء نماید.

مراقبت از پوست به طور روزانه

کرم شب

همه ما در معرض بسیاری از آلودگی های محیطی از جمله گرد و غبار، مواد چرب و سنگین آرایشی، اشعه های زیان بار خورشید و... هستیم. به همین دلیل باید علاوه بر روی آوردن به تغذیه سالم و صحیح که بهترین نوع آن شیوه خام گیاهخواری می باشد، به طور مرتب به فکر مراقبت از پوست خود باشیم. بسیاری از آلودگی ها می توانند روند پیری پوست را سرعت بخشیده و ما را دچار پیری زودرس پوست نمایند. به همین دلیل باید طبق یک برنامه دقیق و جدی از پوست خود مراقبت نمائیم. پیشنهاداتی که در ادامه خواهید خواند می تواند به تنظیم این برنامه کمک نماید. آسان طب توجه علاقمندان را به ادامه این مقاله جلب می نماید.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

کرم شب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی