بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

دلایل ایجاد عفونت گوش خارجی و روش‌های پیشگیری از آن

چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

اصطلاح علمی Otomycosis به عفونت گوش خارجی دلالت دارد، این نوع از عفونت موجب التهاب، خشکی پوست و برخی اتفاقات تخریبی در کانال گوش خواهد شد. افرادی که احتمالا تحت تاثیر عفونت گوش خارجی قرار می‌گیرند اغلب در مناطق آب و هوایی گرمسیر زندگی می‌کنند و یا در ورزش‌های آبی شرکت می‌نمایند، نباید در رابطه با این مشکل نگران بود زیرا عفونت گوش خارجی در موارد بسیار زیاد با داروهای ضد قارچی موضعی درمان می‌شوند. در این مقاله به موضوعات مختلفی همچون علت، علائم، درمان و پیشگیری از این نوع عفونت خواهیم پرداخت.

عفونت گوش خارجی

علت‌های ایجاد عفونت گوش خارجی

به گزارش مجله پزشکی آسان طب این نوع عفونت ناشی از یک نوع قارچ بوده اما انواع مختلفی از قارچ وجود دارند که می‌توانند موجب ایجاد این نوع از عفونت شوند. افراد زیادی همواره در محیط‌ زیست با قارچ‌ها در تماس هستند و کسانی که دارای سیستم‌های ایمنی ضعیفی می‌باشند امکان دارد به سرعت دچار عفونت گوش خارجی شوند. همانطور که در ابتدا نیز گفتیم افراد ساکن در مناطق گرمسیر و مرطوب برای دچار شدن به این مشکل مستعدتر هستند اما دلیل این گفتار قابلیت رشد بسیار سریع قارچ‌ها در مناطق گفته شده می‌باشد. برخی از عوامل خطرناک که می‌توانند در ایجاد عفونت نقش داشته و تاثیرگذار باشند نیز عبارتند از:

  • مشکلات ایجاد شده ناشی از به کارگیری سمعک‌ها
  • شرایط مزمن پوست همانند اگزما
  • داشتن دیابت نوع 1
  • شرکت کردن در ورزش‌های آبی از جمله شنا
  • شنا کردن در آب‌های آلوده و مشکوک

رفتارهای مناسب برای این نوع از عفونت قارچی

عفونت گوش خارجی

پزشکان هنگامی که مشکل را دریافتند سریعا درمان‌های موردنظر را تجویز خواهند کرد، این درمان‌ها می‌توانند کرم موضعی و یا داروهای خوراکی باشند.

√ تمیز کردن: در مرحله اول پزشک باید محل عفونت را کاملا تمیز نماید، برای انجام این کار ممکن است به یک شست و شوی ساده روی بیاورند، شاید برایتان سوال باشد که این تمیز کردن چه تاثیری در روند درمان خواهد داشت، خب مشخص است که این کار موجب جذب بهتر دارو خواهد شد.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

عفونت گوش خارجی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی