بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

علل شایع بوجود آمدن سرطان کولون (سرطان روده بزرگ)

چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۴۳ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

غذایی که ما می‌خوریم وارد مجرایی می‌شود که از مری و معده تا انتهای روده بزرگ ادامه دارد. در تمام طول این مجرا، عمل گوارش یعنی هضم غذا و جذب مواد مفید آن انجام می‌شود، آخرین بخش دستگاه گوارش بدن ما روده بزرگ است. بدن ما برای گوارش غذا به آن مقدار زیادی اسید اضافه می‌کند که در این بخش از دستگاه گوارش دوباره آن را جذب می‌کند، علاوه بر این کار، ویتامین‌ها هم به کمک باکتری‌های مفیدی که در روده بزرگ وجود دارند جذب بدن می شوند. وقتی سلول های بخشی از روده بزرگ شروع به رشد و تکثیر غیر طبیعی و بیش از حد می‌کنند، خود به خود مانع فعالیت سریع و کامل روده بزرگ می‌شوند و نوعی بیماری‌ را به وجود می‌آورند که در دانش پزشکی به آن سرطان کولون یا سرطان روده بزرگ می‌گویند.

سرطان کولون

سرطان کولون یا روده بزرگ چگونه درمان می‌شود؟

سرطان کولون ممکن است در مراحل اول یک توده یا پولیپ خوش خیم باشد که با جراحی ساده می توان آن را بیرون آورد و قابل درمان است اما در مراحل پیشرفته، این بیماریم مکن است بدخیم شود و به مناطق دیگر بدن گسترش پیدا کند. در این صورت راه درمان آن مثل انواع دیگر سرطان، شیمی درمانی یا پرتو درمانی است این نوع از سرطان پیشرفت خیلی کندی دارد، این مسئله سبب می شود تا امکان درمان آن تا زمان زیادی وجود داشته باشد و از طرفی باعث می شود که با بی توجهی به علائم آن مثل دفع خون یا لخته های خونی اسهال یا یبوست بی دلیل و کاهش وزن سریع و بی مورد بهترین زمان برای درمان بیماری از دست برود.

تازه‌هایی درباره سرطان کولون

از نظر علم پزشکی تاثیر قطعی روش های طب تکمیلی مثل طب سوزنی، ثابت نشده است، ولی برای درمان بیماری هایی مثل سرطان روده، پزشکان در کنار روش های درمان پزشکی درمان های طب تکمیلی را هم پیشنهاد می کنند یا حداقل تاثیرش را رد نمی کنند.

سرطان کولون

به گزارش آسان طب هر چه دنیا به سمت صنعتی شدن پیش می رود و سبک، روش تغذیه و فعالیت های بشر تغییر می کند احتمال ابتلا به بیماری های دستگاه گوارش بیشتر می شود. در بین این بیماری ها سرطان روده بزرگ با این که دومین رتبه را بین سرطان های مرگ آور دارد علائم و نشانه های قطعی آن خیلی دیر بروز می کند، به همین دلیل ممکن است با سایر بیماری های کم خطرتر دستگاه گوارش اشتباه گرفته شود، به همین دلیل بهترین راه تشخیص آن، آزمایش های پزشکی و مشورت با پزشکان متخصص است.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

سرطان کولون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی