بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

روش‌های موثر جهت کاهش علائم رفلاکس معده

چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۳۹ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

رفلاکس یک عارضه ناخوشایند است و زمانی اتفاق می‌افتد که اسید معده به داخل مری برگردد، در این مواقع اغلب مزه ترش مایعی را در انتهای گلوی خود احساس می‌کنیم. این حالت می‌تواند به پوشش مری آسیب بزند و باعث بروز سوزش معده، معده درد یا به اصطلاح ترش کردن معده شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره رفلاکس معده و پیرامون این بیماری شایع گوارشی بیشتر بدانیم، با ما در ادامه همراه باشید.

رفلاکس معده

علائم و عوارض رفلاکس معده

از علائم رفلاکس علاوه بر سوزش سر دل بوی بد دهان هم هست این وضعیت معمولا با مسواک زدن و یا کشیدن نخ دندان برطرف نمی شود و با طعم تلخ یا ترش در دهان و حساسیت دندان ها در برابر سرما و گرما، التهاب حنجره، خشونت و گرفتگی صدا، احساس توده در گلو، دردهای مکرر، سرفه های خشک و درد قفسه سینه از نشانه های دیگر رفلاکس معده می باشند. زیاده روی در مصرف غذاهای چرب و اسیدی، مصرف غذاها و خوراکی هایی مثل پیاز، نعنا، شکلات، مرکبات، سیر، گوجه فرنگی و غذاهای شور، همینطور نوشیدن آب مرکبات، الکل، قهوه و چای این مشکل را تشدید می کند.

دراز کشیدن بعد از غذا، اضافه وزن، سیگار کشیدن، مشکلات معده، حاملگی و یبوست هم از دلایل دیگری هستند که باعث برگشت اسید معده به مری می شوند.

از عوارض رفلاکس، ایجاد زخم های مری، همچنین برگشت به نای یا حلق می تواند تارهای صوتی را دچار آسیب کند و باعث ایجاد حالت تهوع شود.

تازه‌هایی درباره رفلاکس معده

رفلاکس معده

♦ تحقیقات نشان داده است که افزایش مصرف فیبر به ویژه در غالب میوه ها تا حدودی در بهبود علائم بیماری موثر است اما پژوهشگران هنوز درباره این که فیبرها چگونه از بروز علائم این بیماری جلوگیری می کنند اطلاعات کاملی ندارند.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

رفلاکس معده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی