بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

باورهای غلط در مورد چاقی و تغییر سبک زندگی افراد چاق

پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۲۹ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

مسئله چاقی مسئله‌ای است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن رد شد، تا جایی که اخیرا در تحقیقات پزشکی مشخص شده فرزندان مادران چاق، وقتی بزرگ می‌شوند دچار بیماری‌های قلبی عروقی می‌گردند. طبق تحقیقاتی که در سال 2015 روی 443 زن که در زمان تولد فرزند، چاق بوده‌اند انجام گرفته است مشخص شد که 90 درصد کودکان، حداقل یک مشکل قلبی عروقی در سن بالای 18 سال داشته‌اند. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی برخی باورهای غلط درباره چاقی و همچنین چگونگی تغییر سبک زندگی افراد چاق بپردازیم.

سبک زندگی

باورهای غلط درباره چاقی و سبک زندگی آن‌ها

  • ورزش هایی که منجر به لاغری شوند باید حتما سخت و مشقت بار باشند! این باور صحیح نیست، اگر ترازوی شما کاهش وزن را نشان نداد، این به آن معنی نیست که شما شکست خورده اید. زیرا کاهش سوخت و ساز در بدن یکباره با کاهش وزن خود را نشان نمی دهد و حداقل یک هفته زمان نیاز است.
  • بر خلاف باورهای غلط ورزش های هوازی مثل دویدن و شنا کردن، اهمیت کمتری نسبت به ورزش های قدرتی مثل وزنه زدن ندارند.
  • دارویی تحت عنوان چربی سوز وجود ندارند، گول تبلیغات فروشندگان چربی سوز و کانال های ماهواره ای را نخورید.
  • برخی فکر می کنند نخوردن شام موجب لاغری می شود، این باور اشتباه است. نخوردن شام به دلیل صدمه زدن به ساختارهای سلولی به خاطر در دسترس نبودن مواد مغذی  در طولانی مدت، موجب چاقی می شود.

تغییر سبک زندگی افراد چاق

سبک زندگی

بدن ما برای 2 وعده غذا در روز طراحی شده است. در آثار تاریخی تخت جمشید که نشان از عادات ایرانیان قدیم است، اثری از وعده غذایی ناهار وجود ندارد. وقتی ساعت 8 یا 9 صبحانه می خورید چند ساعت بعد ساعت 12 یا 13 یک وعده غذایی سنگین به نام ناهار تحویل بدن می دهید و سپس ده ساعت بعد شام میل می فرمایید ساعت برنامه ریزی سوخت و ساز بدن را تغییر می دهید.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

چاقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی