بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

دستگاه گوارش بدن معجزه‌ای که از آن هیچ نمی‌دانیم

شنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۱۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

دستگاه گوارش بدن به تعبیر اکثریت لوله‌ای است که از دهان آغاز شده و تا انتهای روده ادامه دارد، دندان ها می جوند، معده هم می‌زند و روده هم جذب می‌کند و سپس باقی مانده غذا دفع می‌شود. همین!!! این تمام اطلاع ما از آن چیزی است که انرژی، کار، فعالیت و … ما را تامین می‌کند. این ناشناخته بودن‌ها، امروزه به جور دیگری خودش را تحمیل می‎کند. دل درد می‌گیرید و دکتر می‌گوید سنگ کیسه صفرا! و بیمار انگار با موجودی عحیب روبرو شده تازه می فهمد کیسه‌ای در بدنش بوده که سال‌ها برای سلامتی‌اش زحمت کشیده اما بر اساس غفلت‌های خودش، دیگر آن کیسه کمک کننده نیست و باید بیرون آورده شود.

دستگاه گوارش بدن

دهان دروازه دستگاه گوارش بدن

دهان مثل دالان های ورودی قلعه است، دروازه ای دارد که پشت این دروازه باز هم دروازه ای بوده که ردیف می شود و همه چیز را ریز ریز می کاود و کوبد و در انتهای دهان گیرنده اطلاعات تمام آن‌چیزی است (غذایی) که به بدن وارد شده و ما به عنوان لوزه آن را می‌شناسیم. دهان حفره ای است که محل ورود خوردنی ها و نوشیدنی ها به بدن است، تا قبل از دهان هر غذایی، بیرونی نامیده می شود و از زمان ورود به دهان غذا تمام آلارم های بدن را فعال می کند.

معده مهمترین بخش هضم در تغذیه

دستگاه گوارش بدن

در انتهای مری بافتی مانند کیسه وجود دارد با میانگین حجمی یک لیتر که گاها در افراد تا چهار لیتر هم خواهد رسید، غذای جویده شده در دهان به واسطه مری به معده می رسد و در معده با فعل و انفعالاتی فیزیکی و شیمایی آماده ورود به مرحله تکمیلی جذب مواد غذایی می شود.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

دستگاه گوارش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی