بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

انواع شیوه‌های تغذیه و انتخاب صحیح آن

يكشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۷، ۰۶:۰۸ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

شیوه تغذیه در کل به معنای تقسیم‌بندی برنامه‌های تغذیه‌ای افراد و گروه‌های مختلف انسانی است، بسیار شنیده‌اید که مثلا می‌گویند پسر خاله گیاه‌خوار شد! ممکن است از او بپرسید گیاه‌خوار شدی؟! یعنی رژیم گرفتی؟ و او بگوید نه فقط شیوه تغذیه ام را عوض کرده‌ام! شیوه‌های تغذیه‌ی ما بر اساس اطلاعات، دانش عمومی، عرف و یا هماهنگی با اجتماع چیدمان می‌شود اما اگر خودمان بخواهیم برای تغذیه‌مان برنامه‌ریزی کنیم باید بدانیم شیوه‌های مختلف تغذیه چه هستند و کمی در رابطه با آنها بیشتر مطالعه کنیم. در این مطلب می‌خواهیم بررسی اجمالی داشته باشیم در رابطه با شیوه‌های تغذیه‌ای که در جهان وجود دارد.

شیوه تغذیه

شیوه تغذیه معمولی

در بررسی متدهای تغذیه ما هیچ وقت شیوه ای به نام شیوه تغذیه معمولی نداشته و نداریم. این یکی از غلط ترین بدعت ها یا کلمه هایی است که جامعه انسانی آن را اختراع کرده و سر پوشی بر نا آگاهی های مطالعاتی و یا شرطی شدگی های عمومی اش می‌باشد. خوراک و غذا به عنوان مهمترین موتور و انرژی محرک بدنی برای فعالیت های روزمره و … نمی تواند نام و نشان معمولی بگیرد. دلیل رد این مطلب از نگاه آسان طب، بیماری های وابسته مستقیم و غیر مستقیم به امر تغذیه است.

تقسیم بندی‌های اولیه متد تغذیه

شیوه تغذیه

در تقسیم بندی های تغذیه به عنوان اولین قدم های ورود به تغذیه باید بدانیم تغذیه و شیوه های متداول آن به چند دسته کلی از لحاظ ظاهر و اصالت تغذیه تبدیل می شود:

پخته خواری : پخته خواری در کل به اعمال گرمای بالای 60 درجه به هر گونه مواد غذایی گفته می‌شود تا آن ماده غذایی یا دسته ای از مواد غذایی را برای مصرف آماده نماییم. شیوه های گرمادهی به این مواد مغذی می تواند کباب کردن، بخار پز کردن، سرخ کردن یا هر روش دیگری باشد.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

تغذیه

شیوه تغذیه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی