بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

نجات در کویر و مهارت‌های نجات در این اقلیم

شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۳۵ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

نجات در کویر مجموعه اقداماتی است که در صورت بروز حوادث در این اقلیم باید به آن آگاه باشیم. اکثر ما در خواب ممکن است دیده باشیم که در کویری بی‌سر و ته گم شده‌ایم، آفتاب بسیار داغ است و حتی نفس‌کشیدن هم سخت شده و به هر طرف نگاه می‌کنیم یک دست شن است، لب‌هایمان آرام آرام خشک می‌شود و در همین لحظه‌ها چشم‌مان به دریاچه آب می‌افتد به سمت آن می‌دویم و خودمان را درون آب پرت می‌کنیم اما کمی بعد می‌فهمیم این فقط سرابی بوده است! تقریبا شرایط واقعی کویر هم مانند همین است پس بهتر است بدانیم اگر به هر دلیلی حادثه‌ای پیش آمد چه باید بکنیم.

نجات در کویر

تکنیک‌های نجات در کویر 

اگر گم شدیم یا هر حادثه‌ای برای ما و تیم‌مان پیش آمد مهمترین نکته این است که کمی بنشینید و شرایط را بپذیرید تا ضربان قلبتان آرام گیرد و بتوانید به دنبال راهکار بگردید.

 شما بدون برنامه مشخص فقط با بخت و اقبال ممکن است زنده بمانید پس برنامه مشخصی بر اساس شرایط محیطی و اندوخته کوله پشتی تان بریزید، در محیط کویری در صورت بروز مشکلات باید مانند حیوانات کویری رفتار کنیم.

آب مهمترین رکن نجات در کویر

نجات در کویر

در هر حالتی بدانید آب مهمترین چیزی است که شما را زنده نگاه می دارد پس اگر متوجه شدید که در کویر یا بیابان گم شدید ذخیره آب خود را چک کنید چرا که میزان ذخیره آب شما، نقش مهمی در شیوه پیاده سازی برنامه امداد و نجات تان دارد.

♦ اگر در کنار یا نزدیکی محلی هستید که آب وجود دارد همانجا بمانید تا تیم های امداد به سراغ شما بیایند، اما اگر ذخیره اندک آبی دارید باید به فکر بدست آوردن آب باشید.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

نجات در کویر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی