بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

مسمومیت ها از تشخیص تا اقدامات درمانی آن

شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۲۸ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

مسمومیت ها در زندگی مدرن، تقریبا به شکل محسوس و نامحسوس همه روزه در حال گسترش است. آلودگی هایی که به همراه خوراکی ها، تنفس و یا هر سیستم ورودی به بدن، هر روزه ما را تهدید می کند و نا آگاهی ما از مسمومیت و آنچه می تواند ما را مسموم کند هر روز تعدادی از هموطنانمان را راهی بیمارستان می کند. در این مطلب می خواهیم بدانیم مسمومیت چیست و عوامل مسمومیت زا چه مواردی هستند.

مسمومیت ها

انواع مسمومیت ها چیست

هر آن چیزی که باعث بر هم خوردن شیمی طبیعی بدن شود برای بدن عاملی سمی است پس در نظر آسان طب هر گونه ورود مواد سمی به بدن و بر هم زدن نظم شیمیایی طبیعی را مسمومیت می نامیم. اما نکته ای که باید در نظر گرفت منظور از مواد سمی صرفا موادی مانند سم مارها و ویروس ها و یا هر چیزی در این دسته نیست بلکه برای بدن، مصرف بیش از حد و میزان مشخص و استاندارد آب هم یک سم به حساب می آید. پس گستره مواد سمی و مسمومیت زا علاوه بر آنچه می شناختیم می تواند شامل موادی هم باشد که برای بدن مفید هستند اما با بالا رفتن میزان مشخص یا کاهش میزان در بدن هم می تواند فرد را مسموم کند پس باید بدانیم عوامل مسمومیت ها چیست و راه های ورود آن ها را بهتر بشناسیم.

ورودی های مواد سمی در مسمومیت ها

مسمومیت ها

مواد سمی تنها به 5 روش امکان ورود به بدن ما را دارند:

  1. از راه دهان
  2. استنشاق
  3. جذب پوستی
  4. تزریقی
  5. امواج

• شایع ترین مسمومیت های زندگی شهری از طریق دهان و مصرف موادی است که به هر دلیلی برای بدن شاخص سمی دارند. غذای مانده، سموم شیمیایی همراه با مواد غذایی، آب آلوده و … متاسفانه در این بین غالب این مسومیت ها آگاهانه اتفاق می افتد.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

مسمومیت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی