بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

خودکشی و راه های پیشگیری برای این مصدومان

شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۲۵ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

خودکشی بدون در نظر گرفتن دلایل روان شناختی آن، یکی از حوادثی است که رخ می دهد. ما به عنوان یک امدادگر در هر حالی باید بدانیم که با این مصدومان چه باید بکنیم و در شرایط حاد و اضطراری چگونه واکنش نشان دهیم. با همراهی این مطلب خواهیم دانست که دسته بندی معمول مواد مصرفی و اقدامات عملی اینگونه افراد چه خواهد بود و در مقابله با این موارد چه کارهایی باید انجام دهیم.

خودکشی

تعریف خودکشی چیست

مجموعه فعالیت های فرد برای پایان دادن به زندگی خود را خودکشی می نامند اما با نگاه تحلیلی آسان طب می توان نگاهی کامل تر به این ضد کنش داشت. کم شدن قدرت ترمیمی فرد در قبال مشکلات و مسائل درونی و بیرونیش فرد را در حالت انفعال بسیار شدید فرو خواهد برد. احساس خفگی مداوم از مشکلات، در نهایت او را به سمت خستگی روان رفتاری می کشاند و این امر جرقه های اولیه اقدام آگاهانه برای پایان دادن به تحمل این مصائب می نماید. پس خودکشی انتخاب آگاهانه و هوشیارانه فرد برای پایان دادن به مواجهه خود با مسائل پیرامونی اش می باشد.

مثلث خودکشی یا خودسوزی

خودکشی

کارشناسان به این عمل خودسوزی نیز می گویند که منظور سوختن خود به عنوان یک انسان است. در این خودسوزی 3 ضلع بسیار مهم وجود دارد که در کنار هم قرار دادن این 3 ضلع فرد نهاد خودسوزی یا همان خودکشی در فرد عمل کرده و او اقدام به این امر می نماید. اقدام در اینجا عمل نهایی منجر به مرگ نیست بلکه تلاش برای جمع آوری اطلاعات و زمینه سازی فرد برای اقدام بعدی است. دانستن این 3 مرحله برای ما به این دلیل مهم است که با شناخت از این اضلاع می توانیم هم به عنوان یک عامل پیشگیری هم به عنوان یک عامل امداد و نجاتی وارد عمل شویم.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

خودسوزی

خودکشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی