بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بخیه امدادی در شرایط خاص طبیعت

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۴۶ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

بخیه امدادی دوختن محل زخم در شرایط خاص جهت جلوگیری از وخیم شدن اوضاع مصدوم تا رسیدن نیروهای امدادی می باشد. این بخش از موارد مهم امداد و نجات است که در هر اقلیم و شرایطی با داشتن یک کیف مناسب امداد و نجات می توان آن را انجام داد. گاهی ما مجبور می شویم زخمی را بخیه کنیم تا اولویت اول اورژانسی یعنی نگهداری جان بیمار تا زمان انجام اقدامات تخصصی را انجام داده باشیم. لذا باید بدانیم بخیه چیست، چند نوع است و به چه شکلی می توان بخیه امدادی را انجام داد.

بخیه امدادی

وسایل بخیه امدادی سرپایی

بخیه، دوختن لبه های پاره شده پوست و نسوج می باشد که بر اثر حادثه بوجود آمده است. آوردن این بحث در امداد و نجات آسان طب به این دلیل است که ممکن است شما در طبیعت گردی، کوه نوردی و یا هر موقعیتی دچار حادثه ای شوید و یا به حادثه ای بتوانید کمک کنید، در این مواقع در صورت دانستن اینکه با زدن بخیه می توانید کمکی به روند بهبودی فرد انجام دهید امری حیاتی است، برای مثال در جنگل یا کوه در حال رفتن هستید هم پیمای شما سقوط کرده یا شاخه ای، سنگی یا هر چیزی قسمتی از ران او را خراش یا بریدگی عمیقی داده است، تلفنتان آنتن نمی دهد و نیاز است که زخم همراهتان با بخیه بسته شود. اگر در کوله پشتی خود وسایل ابتدایی بخیه مانند پنس، نخ بخیه، سوزن معمولی بخیه، پد الکلی یا بتادین همراهتان باشد می توانید این عمل را انجام دهید و تا رسیدن تیم های امدادی یا رساندن خود به تیم های امدادی در نگهداری جان همنوردتان قدمی درست برداشته باشید.

بخیه امدادی زخم باز

بخیه امدادی

بخیه زدن زخم باز در حالت امدادی به بهبود سریع تر زخم کمک زیادی خواهد نمود لذا همانگونه که اشاره شد در شرایط خاص این یک اولویت امدادی خواهد بود. شکل خاص و گونه خاصی از بخیه زدن در این جا ملاک نیست بلکه مبحث بخیه در شرایط اورژانسی و امدادی که محیط، فضا و همچنین زخم استریل نیست ما گونه ای از بخیه استفاده خواهیم کرد به نام بخیه های تاخیری که بسیار کمک کننده در روند سلامت مصدوم می باشد. هم لبه کردن زخم در بریدگی های منظم و نامنظم بعد دوختن آن به شکل بخیه تاخیری و امدادی یکی از سریع ترین راه های التیام زخم است. با دانستن این تکنیک های ساده می بینیم که می توانیم مفیدتر و آگاهانه تر زندگی کنیم.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

بخیه امدادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی