بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

فوبیای پرواز و روش های مقابله با ترس از هواپیما

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۹:۰۱ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

فوبیا یک نوع ترس بی دلیل است که از دوران کودکی یا نوجوانی آغاز شده و انواع مختلفی دارد. بیش از صدها نوع فوبیا وجود دارد مانند: سوشال فوبیا یا فوبیای اجتماعی، فوبیای تصمیم گیری، آگورافوبیا یا ترس از مکان های باز، ترس از بلندی، ترس از تاریکی، ترس از رعدو برق، ترس از خون و تزریق و …. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از پرواز با هواپیما هراس دارید و دچار فوبیای پرواز هستید، پیشنهاد می کنم این مطلب را تا انتها بخوانید. نکته قابل توجه این است که خود را دائم سرزنش نکنید شما مقصر نیستید، با به کارگیری روش های درمانی که به شما گفته میشود در بهبود خود تلاش کنید. اتفاقا افرادی که فوبیا دارند هوش متوسط و بالایی دارند اما چون دائما فکر آنها درگیر است در عملکرد روزانه آنها اختلال ایجاد شده و دائما در حال افکار نگران کننده هستند و تمرکز حواس کمی دارند. اولین بار که سوار هواپیما میشوید تا حدودی استرس و ترستان طبیعی است اما اگر در طول تمام پروازهای خود استرس، ترس از خفگی، مرگ و … دارید شما دچار فوبیای پرواز شده اید و باید به درمان آن بشتابید، بعضی از افراد حتی از تصور پرواز و ارتفاع هم هراس دارند و عصبی میشوند.

توصیه هایی برای داشتن سفری خوش در هواپیما

فوبیای پرواز

افرادی که فوبیای پرواز دارند چون میدانند کنترلی بر هواپیما ندارند ترس بیشتری دارند بنابرین توصیه میکنیم، ابتدا در مورد ساختار هواپیما و نحوه کنترل هواپیما و اینکه مثلا موتور هواپیما از کار بیفتد باز هم هواپیما میتواند به پرواز خود ادامه دهد مطالعه کنید. سعی کنید قبل از پرواز روحیه خود را آماده کنید و آرامش لازم را کسب کنید، مثل قدم زدن در پارک، بازی والیبال و … هر کسی علایقی دارد که میتواند با انجام آن از سپری شدن زمان لذت ببرد. از دمنوش گیاهی که آرامبخش هستند میتوانید استفاده کنید، قبل از پرواز غذای سبک میل کنید. سعی کنید زودتر به فرودگاه بروید و کارهای خود را با آرامش انجام دهید و دائما به چیزهای مثبت فکر کنید و به اهداف و اتفاقات خوب در مقصد فکر کنید. اگر از فضای بسته میترسید هنگام خرید بلیت مسئول آن بخش را در جریان بگذارید تا صندلی مناسب را برای شما قرار دهد، صندلی های کنار راهرو را انتخاب کنید و از صندلی های کنار پنجره دوری کنید و در طول سفر از پنجره بیرون را نگاه نکنید. قبل از پرواز با خدمه و خلبان هواپیما گفتگو کنید تا اطمینان شما از سفر بیشتر شود. در طول پرواز میتوانید آدامس و تنقلات مصرف کنید و به موسیقی ملایم گوش دهید و یا کتاب بخوانید. اگر فرزند دارید خود را با فرزند خود مشغول کنید و حواس خود را پرت کنید.

 منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی