بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

9 علت وجود خون در اسپرم + ویدئو توصیه‎های مفید

سه شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۰۵:۴۷ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

وجود خون در اسپرم یا اختلال هماتوسپرمی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. در اغلب مواقع مایع منی قهوه‌ای رنگ یا وجود خون در آن جدی نبوده و به خودی خود برطرف می‌شود. سن و علائم بروز این وضعیت در فرد مانند درد، حجم خون و تکرار آن، علت وجود خون در اسپرم و درمان آن را تعیین خواهد کرد.

9 علت وجود خون در اسپرم

در بسیاری از موارد علت وجود خون در اسپرم ناشناخته است، اما به طور کلی پزشک قادر به تشخیص علت زمینه‌ای و درمان آن خواهد بود. به گزارش مجله پزشکی آسان طب طیف گسترده‌ای از عوامل می‌توانند موجب ظاهر شدن خون در اسپرم مردان شوند که در زیر آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

1. بیوپسی یا جراحی پروستات:

این دو مورد شایع‌ترین علل وجود خون در اسپرم به شمار می‌روند. پس از بیوپسی یا جراحی پروستات، فرد ممکن است مقدار کمی خون به رنگ صورتی یا کدر را در مایع منی خود مشاهده کند، همچنین امکان دارد در ادرار خود نیز خون مشاهده نماید. این علائم ممکن است چند هفته طول بکشند، اما با درد همراه نبوده و معمولا به خودی خود برطرف نمی‌شوند. در صورتی که میزان خون موجود در اسپرم افزایش یابد و علائم بیش از چند هفته طول بکشد و یا با درد همراه باشد، باید پزشک خود را در جریان قرار دهید.

تاول‌های کوچک و دردناک نیز از علائم رایج هرپس به شمار می‌روند.

علت وجود خون در اسپرم

  • آلت تناسلی
  • مقعد
  • بیضه‌ها
  • پایین کمر
  • پایین شکم
منبع: آسان طب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی