بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بررسی کامل آریتمی یا ضربان نامنظم قلب

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴ ب.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

آریتمی به معنای ضربان نامنظم قلب بوده بدین صورت که ممکن است قلب خیلی تند و یا خیلی کند بزند. آریتمی زمانی رخ می‌دهد که سیگنال‌های الکتریکی به قلب که متناسب با ضربان قلب هستند، به درستی کار نکنند. بسیاری از آریتمی‌های قلبی بی‌ضرر هستند، اما زمانی که ضربان قلب به طور خاصی غیرطبیعی بوده و یا قلب ضعیف و آسیب دیده باشد، می‌تواند علائم جدی و حتی کشنده‌ای را برای فرد به همراه داشته باشد.

آریتمی

توضیحات بیشتر در ادامه مطلب

ارائه اطلاعاتی در رابطه با آریتمی

آریتمی قلب با نام ضربان نامنظم قلب نیز شناخته می‌شود و به گروهی از عوامل که موجب ضربان نامنظم قلب، ضربان خیلی کند و یا خیلی تند می‌شوند، اشاره دارد. علائم آریتمی اغلب شامل سرگیجه، تنگی نفس و تشنگی می‌شود. به گزارش مجله پزشکی آسان طب علل ایجاد این عارضه متفاوت است اما از شایع‌ترین آن‌ها می‌توان به دیابت، استرس و استعمال سیگار اشاره کرد. کند زدن ضربان قلب همیشه نشانه‌ای از یک بیماری محسوب نمی‌شود. آریتمی‌ها به 4 دسته تقسیم می‌شوند که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

√ کندی ضربان قلب: برادی کاردی

√ تندی ضربان قلب: تاکی کاردی

روش‌های درمانی مختلف مرتبط با آریتمی

آریتمی

درمان آریتمی تنها در صورتی ضروری است که بیمار در معرض خطر آریتمی جدی یا عوارض قرار گیرد و یا اینکه علائم آن بسیار شدید باشد.

درمان برای برادی کاردی: اگر برادی کاردی ناشی از یک وضعیت اساسی باشد، ابتدا باید آن را درمان کرد. در صورتی که هیچ مشکل اساسی یافت نشد، پزشک ممکن است به بیمار قرار دادن دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب را توصیه کند. سایز این دستگاه کوچک بوده و زیر پوست قفسه سینه یا شکم قرار می‌گیرد تا به کنترل ریتم‌های غیرطبیعی قلب کمک کند. دستگاه‌های مغز و اعصاب از پالس‌های الکتریکی استفاده می‌کنند تا ضربان قلب را با حداقل حد نرمال افزایش دهند.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

آریتمی

دیابت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی