بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

بهبودی و سلامتی

سلامتی شما هدف ماست

تخریب دیجیتالی و اثرات آن در زندگی روزمره

سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵ ق.ظ | Dr bahar | ۰ نظر

آیا همه ما تنها در یک دنیا زندگی می‌کنیم؟ و دنیای کنونی ما با دنیای دیگری ترکیب نشده است؟ آیا همانطور که در فیلم‌ها و کتاب‌ها برای اطرافیانمان ارزش قائل می‌شویم، در دنیای واقعی هم به آنها اهمیت می‌دهیم؟ متاسفانه جواب تمامی سوال‌های بالا “خیر” می‌باشد. دنیای مادی ما با دنیای دیگری ترکیب شده است، این دنیای جدید علاوه بر مزایایی که برای ما دارد معایب خطرناکی را نیز به همراه خواهد داشت که تخریب دیجیتالی یکی از آن‌ها می‌باشد.

تخریب دیجیتالی
digital destruction

تخریب دیجیتالی ، سرزمینی جدید

ما تبدیل به موجودات دیجیتالی و ساکنان دنیای جدید دیجیتالی شده ایم. همزمان با این ویژگی جدیدمان همچنان ساکنان دنیای مادی اولیه نیز هستیم. ما به راحتی این قابلیت را داریم که در میان این دو دنیا گرفتار شویم و ماهیت خودمان را گم کنیم. اولین حرکت اول صبح مان که معمولا هنوز چشم ها بسته است لمس یک شریک یا حتی لمس یک حیوان خانگی نیست بلکه لمس یک اسباب بازی دیجیتالی مثل موبایل، لب تاپ و آیپدهایمان است.

“من” واقعی، “من” مجازی

تخریب دیجیتالی

به طور همزمان ساکن این دو سرزمین بودن مرز بین واقعیت و مجاز را از بین می‌برد و تخریب دیجیتالی از آنجایی شروع می‌شود که فرد را آنقدر گیج و سردرگم می‌کند که در نهایت او نیز نمی‌تواند بین واقعیت و مجاز فرقی قائل شود. کلمه “من” هنگامی که در آینه دستشویی به آن نگاه می‌کنیم با کلمه ” من” در اینستاگرام تفاوت پیدا می‌کند و فرد به صورت ناخوداگاه دچار تنشی می‌شود که خود واقعی، واقعیت و مجازی را نمی‌تواند از هم تشخیص دهد.

منبع: آسان طب

  • Dr bahar

تخریب دیجیتالی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی